• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
2

آخرین آمار جنایات اسراییل علیه کودکان/ ۱۷ هزار کودک آواره شدند

  • کد خبر : 53
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
آخرین آمار جنایات اسراییل علیه کودکان/ ۱۷ هزار کودک آواره شدند
رژیم صهیونستی از ابتدای حملات گسترده علیه غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۱۴ هزار و ۳۵۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۷ هزار کودک را نیز آواره کرده است

به گزارش نقطه تسلیم، ۴۵ درصد از شهدای فلسطین را کودکان تشکیل می‌دهند، تا جایی که از مجموع ۴۵۵ فلسطینی که در کرانه باختری توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شهید شدند، ۱۱۷ نفر کودک بودند.

بر اساس اطلاعات یونیسف، بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی در نتیجه حملات نسل کشی رژیم صهیونیستی، پس از شهید شدن هر ۲ یا یکی از والدین آنها در بمباران و حملات زمینی صهیونیست‌ها یتیم یا از والدین خود جدا شده اند.

رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی را از گرسنگی می‌کشد

دست کم ۳۱ کودک فلسطینی در ۲ ماه گذشته در غزه از گرسنگی جان خود را از دست داده است؛ گرسنگی محصول محاصره و محدودیت‌های عمدی نیروهای رژیم صهیونیستی برای تحویل و توزیع مواد غذایی است.

گزارش‌های بشردوستانه بیان می‌کند که اکنون کل جمعیت غزه با سطح حاد ناامنی در حوزه مواد غذایی مواجه است که ادامه این روند می‌تواند بسیار ناگوار باشد.

حدود ۲۰ هزار کودک متولد شده از ۷ اکتبر در غزه اکنون در معرض خطر شدید سوء تغذیه قرار دارد و کمبود طولانی مدت مواد غذایی، احتمال مشکلات رشد را برای کودکان غزه افزایش داده است.

تعداد زیادی از زنان باردار در غزه به دلیل نسل کشی و حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی، از مراقبت های پزشکی محروم شدند.

بر اساس گزارش PCBS (دفتر مرکزی آمار فلسطین) تا اواسط سال جاری، حدود ۲.۴ میلیون کودک زیر ۱۸ سال در سرزمین‌های فلسطین اشغالی زندگی می کنند که ۴۳ درصد از کل جمعیت فلسطینی در کرانه باختری و غزه را شامل می‌شود.

جمعیت کودکان در فلسطین تقریباً به طور مساوی بین کرانه باختری (بیش از ۱.۳ میلیون نفر) و غزه (بیش از یک میلیون نفر) تقسیم شده است.

حدود ۸۱۶ هزار کودک در غزه به دلیل آسیب‌های روانی ناشی از نسل کشی مداوم رژیم صهیونیستی نیاز به کمک‌های روانی دارند.

حدود ۶۲۰ هزار نفر مدرسه را ترک کرده‌اند و از هر ۱۰ مدرسه، هشت مدرسه توسط نیروهای متجاوز اسرائیلی در بمباران بی رویه و اقدامات خرابکارانه عمدی ویران شده است؛ همچنین  ۱۳۳ مدرسه دیگر نیز به عنوان سرپناه موقت برای آوارگان استفاده می شود.

زندانی کردن کودکان

از مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون، نیروهای رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰ کودک فلسطینی را بازداشت کرده‌اند، اگرچه برخی از آنها آزاد شده‌اند، با این حال، هنوز بیش از ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان های مختلف اسرائیل به سر می‌برند.

بر اساس گزارش گروه حقوق بشر و حمایت از زندانیان آدامیر (انجمن غیردولتی حمایت از زندانیان و حقوق بشر فلسطینی) ، ۴۱ کودک زندانی فلسطینی به عنوان زندانی سیاسی نگهداری می‌شوند.

کودکان فلسطینی که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت می‌شوند، اغلب در حین دستگیری و در زندان مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند؛ در بسیاری از موارد، با کودکان فلسطینی مانند جنایتکاران رفتار می‌شوند، با چشم‌بند و دست‌های بسته از آن‌ها نکهداری می‌کنند و اغلب در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌شوند.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=53

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.