• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
2
در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری قزوین مطرح شد:

آخرین گزارش «علی شعبانی» رییس کل دادگستری برای مردم قزوین

  • کد خبر : 185
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
آخرین گزارش «علی شعبانی» رییس کل دادگستری برای مردم قزوین
«علی شعبانی» رییس کل سابق دادگستری استان قزوین روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه آخرین گزارش و عملکرد خود را ارایه داد.

به گزارش نقطه تسلیم، علی شعبانی در مراسم تکریم و معارفه ریاست دادگستری کل استان قزوین که با حضور حجت الاسلام علی عبداللهی، رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: اوصیکم به تقوا و‌ نظمی امرکم؛ رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و داشتن نظم و برنامه در زندگی کلید حل مشکلات است و همه چیز در گرو همین تقوا است.

وی اضافه کرد: همه ما در جامعه مکلف هستیم تقوای الهی را رعایت کنیم، چون در جای جای قرآن نیز به آن اشاره شده است، به هرحال تواصی به حق تکلیف همگانی است، همچنین اعتقاد دارم اگر درگیر برنامه و‌ امورات زندگی باشیم و تقوای الهی در محور زندگی ما نباشد انسان به بیراهه می‌رود.

شعبانی تصریح کرد: از همان روز نخست که مسوولیت ریاست دادگستری استان قزوین به من پیشنهاد شد، خیلی تلاش کردم که قبول نکنم، اما به هرحال این بار سنگین بر دوش بنده قرار گرفت، بعد از اینکه شروع به کار کردیم، از همان ابتدا با خودم عهد بستم که اگر کارم نسبت به همکاران قبلی ضعیف باشد خودم کناره گیری کنم، چون امانتی بسیار بزرگ و سنگین بر من نهاده شد و در چنین مسئولیتی باید از همه منافع شخصی فاصله گرفت.

رییس کل سابق دادگستری استان قزوین ادامه داد: از شهید مطهری پرسیدند که چقدر میخواهید در خدمت جامعه باشید، گفت در حد مرگ، من نیز به تاسی از همین کلام به همکارانم گفتم که باید تا سرحد توان و جان برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم، البته قبلا مسوولیت استانی نداشتم و فقط سه سال در شهرستان مسوول بودم، اما با کمک دستگاه‌های اجرایی و همراهی استاندار اتفاقات خوبی رقم زدیم و اقدامات کم‌نظیری در این استان رخ داد.

شعبانی با بیان اینکه در استان قزوین با چالش‌هایی روبرو بودیم، ادامه داد: چالش‌های بسیاری ما را درگیر کرد که البته بیشتر مشکلات به برخی از فعل‌ها و ترک فعل‌های مدیران برمی گشت و از برخی کارهایی که به سرانجام رساندیم سابقه ۱۰ ساله داشت.

وی بیان کرد: برای تمامی کارهایی که در این استان انجام گرفت منتی نداریم، چون وظیفه داشتیم و مردم از ما انتظار داشتند، اما تلاش کردیم بر اساس تقوای الهی و تکلیف اداری رفتار کنیم.

شعبانی به برگزاری دوره کارآموزی در حوزه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: این اقدامات با این هدف انجام شد تا کمبودی در حوزه قاضی برای آینده استان قزوین وجود نداشته باشد، در همین مدت ۲۰ قاضی به قضات استان افزوده شد، چون اعتقاد داشتیم هرچه قاضی بیشتر باشد اطاله دادرسی کمتر خواهد بود.

به گفته این مسوول، کسب رتبه سوم در صلح و سازش پرونده‌های شورای حل اختلاف، رتبه نخست در معاونت اجتماعی و پیشگیری، رتبه برتر در حوزه حفاظت و اطلاعات، کارهای مورد توجه در حوزه  اتقان آرا و تقدیر دادستانی کل کشور از دادستان قزوین از جمله کارنامه‌های مثبت در طول خدمت من بود.

شعبانی همچنین اضافه کرد: کاهش طول رسیدگی به پرونده های ماده ۴۷۷ از ۲۹۰ روز به ۵۰ روز و کاهش ۷۰ درصدی اطاله دادرسی از دیگر اقدامات دادگستری کل استان قزوین بوده است.

رییس کل سابق دادگستری استان قزوین به موضوع طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در این رابطه فراجا از فروردین ماه سال جاری برنامه‌ایرا با کمک نیروهای مردمی شروع کرده است، اما استان قزوین از سال گذشته آغازگر این طرح بود و توانست جزو سه استان برتر کشور باشد.

شعبانی خاطرنشان کرد: لازمه ایجاد تحول داشتن برنامه و روحیه و تلاش جهادی است و با این ۲ محور همه مشکلات برطرف خواهد شد، من در سال جاری ارتقای برنامه درون سازمانی و برون سازمانی را در دستور کار قرار دادم، در حوزه درون سازمانی مردم از ما رای عادلانه می‌خواهند که برای ان کارهای بسیاری صورت گرفته است، اما در برون سازمانی در مکاتبه با شورای تامین تلاش کردم در برخی از حوزه‌های چالشی مهم مثل مواد مخدر، مشروبات الکلی، سرقت و موضوعاتی از این قبیل کارهایی را انجام دهیم.

وی یادآور شد: در بعضی از موضوعات چالشی مثل شرکت‌های خودرویی گفتیم که اگر ورود پیدا نکنیم، مشکلات بیشتر می‌شود، این خطرپذیری را کردیم که با کمک استاندار و عزم وی ریسک را بپذیریم، خدا را شکر ۷۰ شرکت پیش فروش خودرویی توقیف شد و اگر این اتفاق نمی افتاد، روزانه ۱۲۰۰ نفر سرمایه گذاری می کردند و تولید استان به کلی ضربه می‌خورد، امروز مردم انتظار دارند که کارهای رسیدگی به این پرونده برایشان سرعت بگیرد، چون یک روز نیز برایشان مهم است.

شعبانی اضافه کرد: اجرای قانون تکلیف همه ما بوده و اگر کسی قانون را قبول نداشته باشد جامعه هرج و مرج خواهد شد، بنابراین مر قانون باید محور کارها باشد.

وی در پایان بین کرد: انشالله با حضور حجت الاسلام مصطفوی و تجربه ایشان کارهای خوبی صورت می‌پذیرد، من طلب حلالیت دارم اگر در قلم و بیان ما حقی از دوستان تضییع شد، به هرحال من ۳۰ سال خدمت کردم و در آستانه بازنشستگی قرار دارم که لازم است تا حلالم کنید.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=185

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.