• امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 0
7
در گفت و گو با دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی مطرح شد:

آینده مبهم عفاف و حجاب در دولت چهاردهم

  • کد خبر : 673
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
آینده مبهم عفاف و حجاب در دولت چهاردهم
دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی در گفت و گویی با نقطه تسلیم بیان می‌کند که دولت چهاردهم چندان اعتقادی به لایحه عفاف و حجاب ندارد و منتظر است در مجلس سیزدهم این قانون و همچنین فیلترینگ را حذف کند.

به گزارش نقطه تسلیم، موضوع عفاف و حجاب در این ۲ سال گذشته به ویژه پس از جریان مهسا امینی و اغتشاشاتی که از سوی معاندان در کشور طراحی شد، با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود و جمعیت دغدغه مند به مسایل فرهنگی و اجتماعی به ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر را بیش از هر زمان دیگری نگران کرد.

به ویژه با روی کار آمدن دولت چهاردهم با رویکرد اصلاح طلبی، پیش بینی‌های متعددی صورت گرفت که بالاخره قوه مجریه به عنوان عالی ترین نهاد اجرایی کشور چگونه می‌خواهد این موضوع را سامان بخشد.

۱۶ شهریور ماه سال جاری حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه نماز جمعه مشهد گفت «خوشبختانه لایحه عفاف و حجاب با تصویب مجلس مصوبه شد و شورای نگهبان هم تصویب کرد و قطعی شد و بعد از ابلاغ مصوبه مجلس به دولت رئیس‌جمهور باید آن را ابلاغ کند و هر چه زودتر برای اجرا آن را ابلاغ کند و در ابلاغ این مصوبه نباید کوتاهی شود»

به همین بهانه به سراغ یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی کشور رفتیم تا در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنیم؛ حسین الله کرم دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی در ادامه به سوالات خبرنگار نقطه تسلیم پاسخ می‌دهد:

نقطه تسلیم. با توجه به اظهارات اخیر آیت الله علم الهدی در مورد تصویب لایحه عفاف و حجاب، به نظر شما این لایحه تا چه اندازه می‌تواند در مقابله با هنجارشکنی و جلوگیری از گسترش فساد در معابر عمومی موثر باشد؟

متاسفانه پس از فوت مهسا امینی، کشور به فکر تغییر قانون عفاف حجاب از جرم انگاری حجاب به سمت تخلف انگاری آن پیش رفت، به ویژه لایحه قوه قضاییه و دولت سیزدهم برآن تاکید داشت.

اگرچه در مجلس شورای اسلامی تغییرات خوبی به لایحه اضافه شده است، اما ماهیت و رویکرد کلان آن را چندان متحول نکرد.

نقطه تسلیم. نقش دولت در اجرای هرچه بهتر این لایحه کدام است؟

به نظر می رسد دولت چهاردهم اعتقاد چندانی به این لایحه ندارد، بلکه منتظر است تا در مجلس سیزدهم این قانون و همچنین فیلترینگ را حذف کند.

نقطه تسلیم. از دیگاه شما لایحه عفاف و حجاب جامع و کامل است یا هنوز نواقصی دارد؟

دیدگاه جریان انقلابی همچنان برحمایت از قانون قبلی عفاف وحجاب است، منتهی چاره‌ای جز نقد قانون جدید نداریم، زیرا اساسا تهیه آن در فضایی مملو از عقب نشینی از ارزش‌ها صورت گرفت.

نقطه تسلیم. وظیفه مردم، آمران به معروف و ناهیان از منکر در قبال این لایحه چیست؟

اجرای لایحه منجر به گسترش بی حجابی خواهد شد، لذا ناهیان از منکر به سمت راه‌های جدید و تاثیرگذار در امر به معروف خواهند رفت که در نتیجه آن مردم افرادی را به مجلس خواهند فرستاد تا لایحه عفاف و حجاب را احیا کنند.

نقطه تسلیم. یکی از طرح‌های خوب کشور در زمینه مقابله با بدحجابی، اجرای طرح نور بود که این روزها کمرنگ شده است، علت کمرنگ شدن آن چیست؟ آیا شما با اجرای هرچه بهتر این طرح از سوی نیروهای فراجا موافقید؟

نیروهای انقلابی کاملا موافق اجرای طرح نور هستند و در تجمعی اعتراضی مقابل قوه قضاییه در بلوار کشاورز خواستار حمایت از اجرای طرح نور خواهند شد.

البته دشمنان خارجی و همراهان داخلی شان با اجرای سناریوهای مظلوم نمایی تاکنون توانسته اند روند اجرای طرح نور را محدود کنند، لذا درحال حاضر چاره ای جز مردمی کردن امر به معروف ونهی از منکر در ابعاد مختلف عفاف حجاب متصور نیست.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=673

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 2
  1. مابی حجابی رابه هیچ عنوان نمی خواهیم./ماامنیت درکشورمان رامی خواهیم./ماگشت ارشادرامی خواهیم.

  2. باید با شدت و حدت با بی حجابی و بدحجابی برخورد شود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.