• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
3
دبیر بنیاد عفاف و حجاب:

اوضاع البسه در بازار قزوین اسف بار است

  • کد خبر : 151
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
اوضاع البسه در بازار قزوین اسف بار است
دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: برخی پوشاک و البسه موجود در بازار قزوین به دلیل نوع و طرح تولید از نظر فرهنگی اوضاع اسف باری دارند.

ناهید همایونلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری و تحلیلی نقطه تسلیم اظهار کرد: وضعیت برخی لباس‌های موجود در واحدهای صنفی مغایر با کرامت انسانی افراد است.

وی با بیان اینکه مصرف کننده البسه در نهایت خانواده‌های ایرانی هستند، ادامه داد: مومنین و خانواده‌های صاحب جوان و نوجوان از وضعیت فعلی در بازار نگران هستند و برای پیداکردن یک لباس استاندارد و متعارف باید ساعت‌ها وقت سپری کنند.

همایونلو در ادامه به برخی طرحی‌ها در تولید لباس انتقاد کرد و گفت: هنگامی که البسه پاره و بی‌هویت به مردم جامعه عرضه می شود، ابتدا به شخصیت و کرامت انسان‌ها بی احترامی شده و سپس با قبح شکنی به گسترش عادی سازی بی حیایی در جامعه دامن می‌زند.

این فعال حوزه فرهنگی با بیان اینکه عفت و حیا در سایه کرامت رشد می کنند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که البسه نامتعارف و مغایر با موازین اسلامی در واحدهای صنفی به فروش می‌رسد، چگونه می‌توان انتظار داشت که حدود حجاب به درستی رعایت شود.

وی ادامه داد: در برخی از واحدهای صنفی نیز متاسفانه برخی نمادها و علایم فرق ضاله و الحادی دیده می‌شود که بیانگر اقدامات برنامه ریزی شده و با اهداف دشمنان است.

همایونلو اضافه کرد: عدم تعهد و تعصب فرهنگی طراحان، تولیدکنندگان، و عدم نظارت مسئول مربوطه بستر ناهنجاری اجتماعی و برهنگی فرهنگی را رقم زده است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین یادآور شد: جوان و نوجوان امروز در خصوص حفظ حیا و عفت و عرضه پوشاک نامتعارف و دور از شان انسان فرهیخته دچار دوگانگی شده است و رفع نکردن این موضوع عواقب ناگواری برای جامعه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=151

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.