• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
12
گزارشی از گردهمایی آمران قزوینی با مسئولان:

تاکیدی بر حمایت از طرح نور و آمران قزوین

  • کد خبر : 116
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
تاکیدی بر حمایت از طرح نور و آمران قزوین
آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قزوین روز شنبه در یک گردهمایی با حضور مسئولان اجرایی، انتظامی، سپاه پاسداران و طلاب حوزه علمیه بر اجرای دقیق طرح نور تاکید کردند.

به گزارش نقطه‌ تسلیم، گردهمایی ستاد امر به معروف استان قزوین روز شنبه با حضور طلاب حوزه علمیه استان قزوین در سازمان تبلیغات‌ اسلامی برگزار شد.

این گردهمایی با حضور حجت الاسلام مهدی احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، علی شعبانی رییس کل دادگستری، رحمان درویش حداد، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، حجت الاسلام اصغر عرفانی رییس حوزه‌های علمیه، سردار پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)، حجت الاسلام علی مراد یوسفی به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر و جمع کثیری از طلاب حوزه های علمیه و فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین برگزار شد.

ستاد امر به معروف استان قزوین از مجریان طرح نور حمایت می‌کند

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ضمن خوش آمدگویی به حضار اظهار داشت: یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر میزان تاثیر است و باید ببینیم این تاثیر در مخاطب چقدر است؛ همه آحاد مردم استان وظیفه دارند در پیاده سازی طرح عفاف و حجاب نور کمک کنند، تذکر لسانی وظیفه همگان است؛ این گفتن‌ها و این مطالبه کردن‌ها موثر است و اگر همه آحاد مردم این واجب را انجام دهند به نتایج خوبی خواهیم رسید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ادامه داد: در روایات داریم که اگر این ۲ فریضه انجام شود سایر فرایض نیز انجام خواهد شد، در غیر اینصورت آثار نماز، روزه و سایر فرایض دین اسلام نیز از بین خواهد رفت؛ در طرح نور وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین حمایت است و در این مقطع برای حفظ حیثیت نظام اسلامی باید موضوع مقابله با بی‌عفتی و ترویج بدحجابی را بطور جدی در دستور کار قرار دهیم؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از طرح نور و از اجرا‌کنندگان آن حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در ستاد امر به معروف در دستور کار قرار دارد، راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات استان با محوریت مسجد و امام جماعت است که در این طرح امام جماعت مدیر فرهنگی محله است و باید این نکته را در نظر گرفت که در این موضوع هر محله با محله دیگر متفاوت است.

دبیر ستاد همچنین به راه‌اندازی سامانه سو در استان اشاره کرد و افزود: این سامانه همان تذکر لسانی است که در فضای مجازی راه‌اندازی شده است و در موضوعات متعدد به ویژه عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی همشهریان می‌توانند گزارشات خود را در این سامانه ارسال کنند.

به گفته حجت الاسلام احمدی، موضوع دیگر طرح ۴۰ مسجد ۴۰ منبر است که در این طرح از طلاب خواسته تا در منابر حداقل یکبار در هفته در خصوص امر به معروف و نهی از منکر سخنرانی و به بیان اهمیت و مسائل مربوط به آن بپردازند.

در جرم کشف حجاب کار سلبی و فرهنگی لازم است/بیشتر پرونده‌های قضایی ریشه در فراموشی امر به معروف و نهی از منکر دارد

علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در ادامه بیان کرد: انجام این ۲ فریضه یعنی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و هر‌کس در هر جایگاهی باید برای انجام آن اهتمام و هم‌افزایی داشته باشد، یکی از موضوعات امر به معروف و نهی از منکر عفاف و حجاب است؛ تا چند سال پیش چنین چالشی نداشتیم و از پنجم فروردین سال گذشته این امر در استان قزوین به‌طور سازمان یافته آغاز شد و به‌صورت مستمر از آن تاریخ تاکنون هر روز این اقدامات در دستگاه قضا ادامه دارد.

وی اضافه کرد: دشمن با برنامه کار می‌کند و ما هم باید برای این‌کار برنامه داشته باشیم؛ الحمدلله فراجا با قدرت وارد شده و انتظار می‌رود همه اقشار نیز در طرح نور مشارکت داشته باشند؛ بارها مشاهده شده که فرد مکشفه علاوه بر اینکه مقید به حجاب نیست، به حتاکی، فحاشی، دست‌درازی، کتک‌زدن، گرفتن‌ گوشی و شکستن آن و حتی خسارت‌های جانی به آمران به معروف و ناهیان از منکر وارد می‌سازد.

شعبانی به روایت العلما ورث الانبیا، اشاره کرد و گفت: انتظار از قشر طلبه بیشتر است و علما باید این را در عمل نشان بدهند که وارثان انبیا هستند و در اجرای این طرح کمک کنند؛ در روز حساب و کتاب از ما خواهند پرسید برای دین خدا چه چیزی فدا کردید؟ و باید پاسخ مناسبی برای آن روز در پیشگاه خدا داشته باشیم، دست به دست هم دهیم و این بساط را جمع کنیم؛ اگر این ۲ فریضه انجام نشود آثار و عواقب بدی دارد، چراکه در روایات داریم اگر این دو فریضه فراموش شود حتی دعا هم برآورده نخواهد شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: برای اجرای هرچه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید متفق و منسجم باشیم و جزیره‌ای عمل نکنیم، دستگاه قضایی از هرگونه کمک و حمایت در برقراری طرح نور دریغ نخواهد کرد و نکته ضروری آن است که در موضوع کشف حجاب جرم مشهود است و باید با آن برخورد قانونی صورت پذیرد، برخی بر این عقیده اند که باید کار فرهنگی کرد بله کارفرهنگی لازم است، اما باید کار سلبی هم کرد اما با نهایت تدبیر؛ اگر ریشه برخی از قتل‌ها را بررسی کنید، به علت از بین رفتن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است، البته در پرونده های طلاق و سقط جنین نیز با این فرایض مهم روبرو هستیم همه و همه باید کمک کنیم به ویژه علما که تاثیر آنها بر جامعه بیشتر از سایر اقشار جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه امروز آخرین روز خدمتی او در این جایگاه است از حضار طلب حلالیت و آرزوی توفیق روز افزون کرد.

در ادامه حجت الاسلام جباری رییس عقیدتی سیاسی فراجا قزوین به تاریخ و داستان آندلس اشاره کرد و گفت: علت فروپاشی اندلس را در ۲ علت اختلاف و تفرقه، فحشا و منکرات باید جستجو کنیم و امروز همه وظیفه داریم برای حفظ نظام اسلامی مشارکت کنیم و آحاد جامعه در کمک به اجرای درست طرح نور و پاکسازی جامعه از این منکرات جلوی نقشه های دشمن را بگیریم.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=116

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.