• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
14
روزنامه نگار و سردبیر اردنی - آمریکایی:

ترور هنیه نشان داد که اسراییل تمایلی به آتش بس ندارد

  • کد خبر : 365
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
ترور هنیه نشان داد که اسراییل تمایلی به آتش بس ندارد
رامی خوری، روزنامه نگار و سردبیر آمریکایی ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس را نشانه و پیامی از سوی اسراییل می‌داند که تمایلی به آتش بس ندارند.

به گزارش خبرنگار سرویس خارجی نقطه تسلیم، رامی جورج خوری روز چهارشنبه در مصاحبه با امی گودمن در شبکه تلویزیونی و اینترنتی دموکراسی اظهار کرد: شهادت هنیه نشانه ای از سوی اسراییلی‌ها است که آنها علاقه ای به مذاکره در مورد آتش بس، آزادی گروگان یا تبادل اسرا ندارند.

وی اضافه کرد: اسماعیل هنیه در سال ۲۰۰۶، درست پس از اینکه نخست وزیر فلسطین شد، به بوش رییس جمهور آمریکا نامه نوشت و در مقطعی فلسطین را با فتح و حماس در دولت متحد کرد، اکنون او نماینده حماس است که اگر بخواهد همانند گذشته از این اقدامات انجام دهد، مورد پسند آمریکا و اسراییل نخواهد بود.

به گفته این روزنامه نگار آمریکای، اسراییل فقط می خواهند بر برتری یهودیان صهیونیست در تمام فلسطین و کنترل قدرت های اطراف منطقه تاکید کند، این چالش بزرگی برای جهان است و مهار اسراییل باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رامی خوری ادامه داد: درس‌هایی که باید از اتفاقات چند روز گذشته بیاموزیم این است که اگر به غزه و کرانه باختری و کل ماهیت اسراییل نگاه کنید، روند صهیونیسم اکنون باید مهار شود و این باید توسط تمام کشورهای جهان صورت پذیرد، همان جهانی که اسراییل را در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ ایجاد کرد.

این روزنامه نگار آمریکایی تصریح کرد: تنها جهان می‌تواند وارد عمل شود و صهیونیسم را مهار کند و به فلسطینی ها اجازه دهد که حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند، حتی اکنون، رهبران آمریکا از تعیین سرنوشت صحبت می کند. برخی ایالت‌های آنها این حرف ها را می زنند، اما در عوض به اسراییل اسلحه می دهند.

امروز جهان در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد، بین حمایت جهانی از اسراییل و دادن کارت سفید به این کشور برای از بین بردن قوانین بین المللی و قطعنامه ها و هنجارها تفاوت وجود دارد و این برای سال ها و سال ها ادامه داشته است.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=365

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.