• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
5

ساخت جنگ افزار نظامی توسط نوجوان قزوینی

  • کد خبر : 177
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
ساخت جنگ افزار نظامی توسط نوجوان قزوینی
نوجوان ۱۶ ساله قزوینی توانست جنگ افزاری بسازد که با هدف کاربری انتظامی و امنیتی مورد استفاده نیروهای فراجا قرار گیرد.

به گزارش نقطه تسلیم، اغلب ماموران فراجا در کشور برای انجام ماموریت‌های روزانه به حمل سلاح گرم اقدام می‌کنند، اما این به آن معنی نیست که برای انجام هر ماموریتی بخواهند از آن استفاده کنند، به بیان ساده‌تر داشتن ادوات و سلاح‌های بازدارنده مثل افشانه فلفل، شوکر و حتی باتوم و تونفا کاربردهای به مراتب بالاتر از سلاح گرم دارد و می تواند ماموران را در پیشبرد ماموریت‌ها یاری دهد.

با وجود آنکه وظیفه پلیس برقراری نظم و امنیت در جامعه است و این افراد می‌توانند از هر نوع سلاحی برای پیشبرد اهدف خود استفاده کنند، اما موانعی که در قانون بکارگیری سلاح قرار دارد، شرایط را به گونه‌ای رقم زده که در ماموریت‌ها بکارگیری یک سلاح سرد به مراتب کارایی بالاتری داشته باشد.

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ بود که شهید سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد در استان فارس در ماموریت روزانه خود و در درگیری با فردی که قمه به دست داشت، به شهادت رسید، البته از این دست موارد که به شهادت مظلومانه نیروهای فراجا منجر می‌شود بسیار است.

تجهیز پلیس به ادوات نظامی مدرن در انجام ماموریت‌ها نه تنها پلیس را مقتدر می‌سازد، بلکه آن‌ها در انجام ماموریت‌ها نیز یاری می‌رساند، به همین بهانه  نوجوان ۱۶ ساله قزوینی به فکر ساخت یک سلاح دفاعی افتاد تا بتواند نیروها فراجا را تقویت سازد.

حامد حاجی محمدی، مخترع این جنگ افزار در مورد ویژگی‌های این سلاح که شبیه به تونفا است، می‌گوید: این سلاح دارای شوک الکتریکی، اسپری اشک آور، چاقوی نظامی و چراغ قوه است که اگر کاربری خود سلاح را نیز به آن اضافه کنیم،‌ پنج کاربرد بر روی آن تعبیه شده است.

وی اضافه کرد: اگر کسی قصد حمله به دارنده این سلاح را داشته باشد، دیگری نیازی به خارج کردن تجهیزات نیست، چرا که این سلاح تمام تجهیزات را به شکل آماده را با خود به همراه دارد و در سریع ترین زمان ممکن قابل استفاده است.

به گفته حاجی محمدی، برق تعبیه شده در این سلاح یک هزار وات است که در صورت اصابت به اندام فرد مهاجم می‌تواند، عضو مورد اصابت را تا ساعت‌ها از کار بیندازد؛ علاوه بر این تا ۴۸ ساعت برق ذخیره را درون خود نگهداری می‌کند و منبع آن نیز قابل شارژ است.

این مخترع نوجان قزوینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این سلاح، از کار افتادن بخش الکتریکی آن در صورت خارج شدن از دست دارنده است، یعنی اگر اشخاصی با توسل به زور این سلاح را از دست فرد خارج کنند، بخش الکتریکی آن از کار می افتد و قابل استفاده نیست.

نوجوان قزوینی هزینه تمام شده این جنگ افزار را بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: با تامین برخی تجهیزات و ادوات می‌توان هزینه تمام شده آن را کاهش داد.

حاجی محمدی در انتها از مسئولان وزارت دفاع خواست تا با کمک برای تولید انبوه این سلاح امکان تقویت هرچه بیشتر نیروهای فراجا در ماموریت‌های مختلف به خصوص اغتشاشات را فراهم سازند.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=177

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.