• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
3
در نشست ستاد امر به معروف قزوین با نمایندگان مطرح شد:

«سامانه سو» برای مطالبه گری از ادارات قزوین/۱۵۳ صفحه قانون عفاف و حجاب داریم

  • کد خبر : 108
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
«سامانه سو» برای مطالبه گری از ادارات قزوین/۱۵۳ صفحه قانون عفاف و حجاب داریم
مسوولان و نمایندگان مردم استان قزوین در نشست مشترکی واقع در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای راهکارهای مطالبه گری در راستای شکایت از دستگاه‌های اجرایی بر سامانه سو و ظرفیت‌های قانونی تاکید کردند.

به گزارش نقطه تسلیم، حجت الاسلام مهدی احمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در نشست مشترک با نمایندگان منتخب استان قزوین و مطالبه گران استان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز اظهار کرد: سامانه ای تحت عنوان سامانه سو توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شده که تمام نیازمندی‌های شهروندان از همه دستگاه‌های اجرایی استان به صورت یک امر به معروف لسانی را پیگیری می کند.

وی اضافه کرد:‌ یکی از وظایف مهم این ستاد مطالبه گری می باشد و در این راستا مطالبه گران از صنوف و قشرهای مختلف جامعه به عنوان رابط بین مردم در این جلسه دعوت شده اند تا درخواست ها و مطالبات خود را به گوش مسئولان و نمایندگان برسانند.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: با توجه به مسئولیت عظیم نمایندگان در این دوره چهار ساله باید این نشست با مطالبه گران به طور فصلی برگزار شود تا به طور مستمر از درخواست‌ها و دغدغه‌های گروه های مختلف مردم آگاه و به طور قانونی با تصویب و نظارت بر اجرای قانون پیگیر رفع موانع باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت عفاف و حجاب به عنوان یک واجب عقلی، شرعی و قانونی و لزوم اجرای آن طبق قانون در کشور، همچنین اهمیت مسائل اقتصادی و تولیدی با تکیه بر شعار جهش تولید با مشارکت مردم و اهمیت مسئله جمعیت و فرزندآوری به عنوان ابربحران و چالش های پیش روی آن در استان، همه ما نیازمند برنامه های اجرایی و کاربردی هستیم.

مردم از چندصدایی برخی مسئولین ناراضی هستند

در ادامه سالار ولایتمدار منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بلندمرتبه ترین و قدرتمندترین جایگاه استان است، زیرا رییس آن نماینده ولی فقیه بوده و مرتبه علمی و عملی بالایی دارد.

وی اضافه کرد: مردم از چندصدایی برخی مسئولین ناراضی هستند و در این خصوص نباید سکوت و محافظه کاری کرد تا بلکه بتوانیم به درستی امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی سازیم.

۱۵۳ صفحه قانون عفاف و حجاب داریم

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: ۱۵۳صفحه قانون عفاف و حجاب داریم که درصد اجرایی این قوانین در وزارتخانه ها بسیار پایین است و چالش ما در حوزه عفاف و حجاب اجرای صحیح و دقیق این قوانین در سطوح مختلف جامعه و دستگاه های اجرایی است.

رفع ایرادات و فسادهای سیستم اداری نیازمند مطالبه گری است

عباس بیگدلی، منتخب مردم تاکستان در مجلس دوازدهم شورای اسلامی نیز تاکید کرد در کنار حوزه عفاف و حجاب باید به سایر ایرادات و فسادهای سیستم اداری توجه و مطالبه گری کرد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید توجه ویژه ای به این موضوعات و ترک فعل مسئولین داشته باشد.

در پایان این مراسم، مسئول اعتلاف مطالبه گران آرمان های انقلاب اسلامی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب، دبیر مجمع مطالبه گران، مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب الامر (عج)، مسئول کارگروه تحول حوزه علمیه اعتلاف مطالبه گران و سایر مطالبه گران و آمران به معروف و ناهیان از منکر به بیان مطالبات و دغدغه های خود در خصوص پیگیری و اجرای قوانین تصویب شده در حوزه عفاف و حجاب، رصد و ساماندهی فضای مجازی افسار گریخته به عنوان خواستگاه بسیاری از مشکلات جامعه، افزایش رضایتمندی در جامعه و مردمی سازی اقتصاد برای جهش تولید، برخورد با مفسدین در همه سطوح، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و برنامه های لازم برای افزایش جمعیت پرداختند.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=108

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.