• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
1
در شورای فرهنگ عمومی قزوین مطرح شد:

سایه روشن‌های عفاف و حجاب در قزوین

  • کد خبر : 154
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
سایه روشن‌های عفاف و حجاب در قزوین
مسوولان استان قزوین در شورای فرهنگ عمومی که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به نقاط ضعف و قوت وضعیت عفاف و حجاب استان پرداختند.

به گزارش نقطه تسلیم، شورای فرهنگی عمومی استان قزوین روز سوم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، این نشست با موضوع رونمایی از طرح برش استانی نقشه مهندسی کشور شروع به کار کرد.

در ادامه این نشست موضوع عفاف و حجاب از سوی مدیران و مسوولان حاضر مطرح شد که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت:

کافه‌های قزوین و اختلاط هایی که باید بیشتر نظارت شود

ناهید همایونلو، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: در این نشست اگرچه در مورد تشکیل کمیته‌های نقشه مهندسی کشور صحبت می‌شود، اما یادمان نرود که مشکلات و مسایل همه از قبل شناسایی شده است.

طرح ها اجتماعی و فرهنگی شهر قزوین پشت درهای بسته تدوین نمی شود، طرح‌ها را باید در میدان شناسایی کرد، مسایل و آسیب‌ها را باید در صحنه بررسی کرد، الان طرح عفاف و حجاب یک سال است که در استان قزوین اجرایی می‌شود، اما مسوولان هیچ نوع حمایت و بودجه‌ای برای آن در نظر نگرفته‌اند.

همایونلو: اگر امروز بحث طلاق را مطرح می کنیم، به این دلیل است که زیست عفیفانه خدشه دار شده است.

زیست عفیفانه‌ای که در استان قزوین وجود دارد، بدون بودجه و حمایت معنوی نماینده ولی فقیه در استان وجود نخواهد داشت، به هرحال باید بپذیریم که سبک زندگی چیزی نیست که بخواهیم برای آن طرح بنویسیم و یا با کلمات بازی کنیم.

اگر امروز بحث طلاق را مطرح می کنیم، به این دلیل است که زیست عیفانه خدشه دار شده است، کافه‌هایی در استان قزوین فعال است که هیچ نظارتی بر آن نمی شود و اختلاط هایی که در این مکان‌ها صورت می‌گیرد و با کمترین نظارت همراه است.

استاندار : قزوین در وقایع سال ۱۴۰۱ کمترین آسیب را دید

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین نز در این نشست به جنگ ترکیبی دشمن و قایع سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه عفاف و حجاب طراحی‌های بسیاری انجام دادند که به علت عمق فرهنگی مردم قزوین کمترین آسیب را در بین استان‌های کشور شاهد بودیم.

امام جمعه قزوین: اگر در عدالت و مبارزه با فساد بهتر عمل می‌شد، حال حجاب بهتر بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: دشمن می‌خواهد دو قطبی بدحجاب و باحجاب در کشور ما درست کند، ما وظیفه داریم طبق مبانی دینی کار کنیم، اگر تمام بخش‌های دستگاه قضا در بحث عدالت و مبارزه با مفاسد بیشتر اقدام کرده بودند، حال حجاب ما از حال فعلی بهتر می‌شد و باید در این موضوع مهم همه ابعاد را در کنار هم ببینیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز تصریح کرد: در بحث عفاف و حجاب باید بدانیم حجاب یکی از شاخه‌های عفاف است، یعنی یک نمونه از بروز و ظهورهای بیرونی عفاف، حجاب است، البته حجاب فقط به معنای پوشش نیست، در گویش هم باید عفت کلام داشته باشیم، همچنین لازم است عفت بطن داشته باشیم، همچنین در قرآن از سؤال‌کنندگانی سخن به میان آمده که عفیف هستند و نیازشان را اظهار نمی‌کنند، بنابراین عفت حوزه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها پوشش یعنی حجاب است.

آیت الله عابدینی: قزوین در حوزه عفاف و حجاب جزو سه استان برتر کشور است

امام جمعه قزوین اظهار کرد: تقوا نیز اثر عبادت است، یعنی عبادات ما را به تقوا می‌رسانند، عقیده منجر به عبادت می‌شود، اگر ما همه این پس‌زمینه‌ها را نادیده گرفتیم و در خیابان‌ها شروع به جنگیدن با بدحجاب‌ها کردیم، معلوم می‌شود اصلاً مهندسی دینی نمی‌دانیم، رهبر حکیم انقلاب فرمودند دشمن این مسئله بدحجابی را در کشور ما مدیریت می‌کند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خوشبختانه استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده و شرایط بسیار خوبی دارد، چنان که در حوزه عفاف و حجاب نیز جزو سه استان برتر کشور هستیم.

در پایان این نشست از طرح برش استانی سند نقشه مهندسی کشور در استان قزوین رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=154

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.