• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
5

سو استفاده ارتش اسراییل از غیرنظامیان غزه به عنوان ردیاب تله انفجاری

  • کد خبر : 443
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
سو استفاده ارتش اسراییل از غیرنظامیان غزه به عنوان ردیاب تله انفجاری
وبسایت آمریکایی رویاهای مشترک از موارد بسیاری مبنی بر سواستفاده نیروهای اسراییلی از مردم غزه به عنوان ردیاب تله انفجاری گزارش‌ می‌دهد.

به گزارش نقطه تسلیم، برت ویلکینزبر یادداشتی در وبسایت آمریکایی رویاهای مشترک نوشت: بر اساس تحقیقات جدید هاآرتص، آخرین گزارش‌های متعدد که جزییات استفاده ارتش اسرائیل از ربوده‌شدگان غزه را نشان می‌دهد، با این اعتقاد که “جان ما از جان آنها مهم‌تر است”، سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل به طور گسترده‌ای از فلسطینی‌ها از جمله غیرنظامیان به عنوان ردیاب تله‌های انفجاری در غزه استفاده کرده‌اند.

این گزارش که هفته پیش منتشر شد، حاوی شهادت‌ سربازان ارتش اسرائیل است که می‌گویند فرماندهان آنها از استفاده فلسطینی‌های اسیر شده به عنوان سپر انسانی آگاه هستند؛ یکی از سربازان با اشاره به اعمالی که طبق پروتکل یک کنوانسیون ژنو و حقوق بشردوستانه بین‌المللی جنایات جنگی تلقی می‌شوند، گفت: “این کار باعث افتخار است.”

استفاده ارتش اسراییل از سپرهای انسانی در جنگ کنونی غزه ابتدا توجه فضای بین المللی را به خود جلب کرد که در آن جزئیات نحوه گام برداشتن خردسالان در طول حملات خطرناک بیان شده بود.

این سرباز ادامه می‌دهد که فرماندهان ارتش اسراییل می‌دانند که این تصمیم یک فرمانده گروهان جوان و احمق نیست که به تنهایی تصمیم بگیرد” یکی دیگر از سربازان ارتش اسراییل گفت: “زمانی بود که افراد مسن را مجبور می کردند به خانه ها بروند.”

واحد سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به گزارش جدید گفت: “دستورالعمل‌ها و دستورات ارتش اسرائیل استفاده از غیرنظامیان غزه را که در میدان غزه گرفتار شده‌اند، برای ماموریت‌های نظامی که جان آنها را به خطر می‌اندازد، منع می‌کند”.

اسرائیل متهم به استفاده از سپر انسانی در جنگ‌هایی است که به زمان تأسیس این کشور در سال ۱۹۴۸ بازمی‌گردد؛ در سال ۲۰۰۲، دیوان عالی دادگستری اسرائیل دستور موقتی را صادر کرد که استفاده از سپر انسانی در عملیات سرکوب انتفاضه دوم یا قیام عمومی را ممنوع کرد.

به گفته گروه حقوق بشر اسراییلی بی‌تی‌ سِلِم (B’Tselem)، برخی از سربازان ارتش اسراییل این دستور را نادیده گرفتند؛ در سال ۲۰۱۰، ۲ گروهبان در تیپ گیواتی به دلیل وادار کردن یک پسر ۹ساله فلسطینی به باز کردن کیسه‌هایی که فکر می‌کردند ممکن است حاوی مواد منفجره باشد، در جریان حمله به غزه در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ محکوم شدند، اما گروهبانان ستاد با احکام تعلیقی و تنزیل درجه هیچ کدام به زندان نرفتند.

موارد متعدد از استفاده سربازان ارتش اسراییل از سپر انسانی بدون مجازات باقی مانده است؛ همانطور که در مورد نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل که در حال حاضر متهم به تجاوز گروهی به یک زندانی فلسطینی در زندان معروف شکنجه گر به نام اس‌دی‌ای‌تایمِن (Sde Teiman) هستند، بسیاری از مقامات دولتی و نظامی اسراییل و همچنین روزنامه نگاران و دیگران از حق سربازان اسرائیل دفاع کرده اند.

هاآرتص توضیح داد که آنچه آنها از فلسطینی‌ها می خواهند این تفکر است که “بهتر است سربازان اسرائیلی زنده بمانند و [فلسطینی ها] کسانی باشند که توسط یک وسیله انفجاری منفجر می شوند.”

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=443

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.