• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
7

قبولی بانوی نخبه قزوینی در دانشگاه عالی دفاع ملی

  • کد خبر : 596
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
قبولی بانوی نخبه قزوینی در دانشگاه عالی دفاع ملی
مرضیه بختیاری، پژوهشگر و بانوی نخبه قزوینی به همراه ۶ بانوی دیگر کشور توانست در رشته حکمرانی در مقطع دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه عالی دفاع ملی قبول شود.

به گزارش نقطه تسلیم، یکی از دستاوردهای برجسته سال ۱۴۰۳، پذیرش هفت بانوی شایسته برای نخستین مرتبه در رشته حکمرانی در مقطع دکتری تخصصی (PhD) است.

این موفقیت با ارزیابی‌های چندگانه از جمله آزمون‌های تخصصی و پژوهشی، مصاحبه‌های عقیدتی و روانشناسی و ارزیابی هوش و استعداد به دست آمد.

این گام جسورانه، نه تنها به شکستن کلیشه‌های جنسیتی در حوزه‌های مدیریتی کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده تغییرات مثبتی است که در نگاه جامعه و نظام حکمرانی به نقش زنان پدید آمده است.

نکته‌ای که این دستاورد را بیشتر برجسته می‌سازد، حضور مرضیه بختیاری از استان قزوین است که به عنوان تنها بانوی این استان به مدرسۀ حکمرانی شهید بهشتی راه یافته است.

ورود ایشان به دانشکده دفاع ملی، نه تنها افتخاری بزرگ برای استان قزوین به شمار می‌رود، بلکه فرصتی گران‌بها برای بهره‌گیری از توانمندی‌های نیمی از جمعیت کشور در عرصه حکمرانی فراهم می‌کند.

حسن بختیاری، رئیس مدرسۀ حکمرانی شهید بهشتی، با تلاش‌های بی‌وقفه، این امکان را فراهم کرده تا تغییرات مثبتی در فضایی عادلانه و مبتنی بر شایستگی و توانمندی متقاضیان رخ دهد. این دستاورد مهم، علاوه بر نمایش دیدگاه جامع و آینده‌نگر مسئولین، نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر و متعادل‌تر برای حکمرانی در کشور است. امید است با ادامه این رویکردها، شاهد ارتقای جایگاه زنان در تمامی سطوح مدیریتی و حکمرانی کشور باشیم.

در راستای توسعه حکمرانی کارآمد در کشور، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، نخستین مدرسه حکمرانی ایران، در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۷ و هم‌زمان با عید غدیر خم در دانشگاه عالی دفاع ملی افتتاح شد. این مدرسه مأموریت دارد تا حکمرانانی توانمند و آینده‌نگر را برای حکمرانی ایران اسلامی در مسیر توسعه پایدار و امنیت ملی پرورش دهد.

دانشگاه عالی دفاع ملی با ارایه دوره‌های سطح دکتری مدیریت عالی راهبردی و علوم راهبردی دفاعی، به تربیت پژوهشگران، مدیران و فرماندهان ارشد و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

این دانشگاه تحت رهبری سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌ مقدم، نقش حیاتی در تربیت نیروهای متخصص و کارآزموده در حوزه‌های مختلف مدیریتی و راهبردی ایفا می‌کند.

دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، به عنوان یکی از مؤثرترین مراکز آموزش عالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در دل پایتخت و در بزرگراه شهید بابایی مستقر شده است. این دانشگاه از سال ۱۳۷۱ به عنوان دانشگاه علوم استراتژیک فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۸۱ تحت نظارت ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=596

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.