• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
12

قطار دولت مسعود در نخستین ایستگاه دولت چهاردهم

  • کد خبر : 328
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
قطار دولت مسعود در نخستین ایستگاه دولت چهاردهم
مسعود پزشکیان رییس جمهور منتخب روز یکشنبه هفتم مردادماه پس از مراسم تنفیذ از سوی مقام معظم رهبری اکنون در نخستین ایستگاه دولت چهاردهم قرار دارد.

به گزارش نقطه تسلیم، قطار رقابت انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت هشت صبح روز هشتم تیرماه ماه سال جاری با شش نامزد آغاز به حرکت کرد و این حرکت بر اساس اطلاعیه وزارت کشور تا ساعت ۲۴ ادامه یافت. پس از شمارش آرا و تایید آن توسط شورای نگهبان هیچ یک از نامزدها نتوانستند نیمی از آراء اخذ شده را از آن خود کنند و انتخاب نهمین رئیس جمهور به دور مرحله کشیده شد، در پانزدهم تیرماه سال جاری مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای رسیدن به ایستگاه پایانی این رقابت به نبرد پرداختند.

پانزدهم تیرماه سال ۱۴۰۳ دور دوم این انتخابات در سراسر کشور انجام شده و پس از شمارش آرای دریافتی،  سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای بود.

بر این اساس مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین منتخب جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود؛ همچنین وزارت کشور میزان مشارکت را نیز ۴۹.۸ درصد اعلام کرد.

اگر بخواهیم این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم نکاتی قابل تامل دیده می‌شود که شاید کمتر کسی بدان توجه نموده است.

کشور جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۳ را با پیام رهبری معظم آغاز کرد و ایشان امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم اعلام کردند.

در روزهای پایان اردیبهشت ماه سال جاری حادثه ای ناگوار منجر به شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم و یاران ایشان شد، خبری که در جریان سفر خدمتی به استان آذربایجان رخ داد و مردم را در شوک بزرگی فرو برد.

پس از اندکی رهبری برای ایشان آرزوی سلامتی کرد و فرمود کشور با قوت به کار خود ادامه خواهد داد؛ ساعاتی بعد که محل حادثه مشخص شد و پیکرهای پاک شهدای پرواز اردیبهشت پیدا شد، رهبر معظم انقلاب طی حکمی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور دولت سیزدهم را به عنوان سرپرست ریاست جمهوری منصوب و به ایشان دستور داد بر اساس قانون اساسی مقدمات انتخابات ریاست جمهوری را فراهم سازد.

همزمان با عزداری برای سید شهدای خدمت و یارانش در سراسر کشور مجموعه قوه مجریه سریعا این مهم را در دستور کار قرار داد و فرایند انتخابات ریاست جمهوری با تایید سلامت از طرف شورای نگهبان به پایان رسید و مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رییس جمهور کشور اسلامی ایران تایید شد.

در شرایطی که ایران در یک موقعیت حساس منطقه ای و بین المللی قرار دارد و دشمنان کشور از هر روزنه‌ای برای آسیب رساندن به کشور دریغ نمی‌کنند، کشور با شهادت رییس جمهور احساس خلا نکرد و با تدبیر رهبری و زحمات دولتمردان در کمتر از ۵۰ روز رییس جمهور جدید را انتخاب نمود.

این سیر رویدادها از زمان سقوط بالگرد تا صبح شنبه ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۳ که رییس جمهور منتخب اعلام شد، با کمتریی تنش و بحران همراه بود؛ در صورتی که در کشورهای مشابه و البته کشورهایی که استعمارگران در آنها نفوذ دارند، قطعا تبدیل به بحرانی می‌شد که جمع کردن آن آسان نبود.

گروه‌های تروریستی دور تا دور کشور را احاطه کرده‌اند و هر لحظه به دنبال فرصتی برای آسیب رساندن به نظم و امنیت کشور هستند و هر لحظه مترصدند که زهر خود را به این نظام و انقلاب بریزند، در یک مورد دیدیم که ۲ سرباز وطن در منطقه سیستان و بلوچستان در هنگام محافظت از آرا مردم توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند، اما این حادثه نیز خللی در نظم و امنیت و سلامت انتخابات ایجاد نکرد.

پروپاگاندای رسانه ای استعمارگران در دنیا با عوامل جیره خوار خود بدنبال آن بود که نرخ مشارکت را کمتر و کمتر کند و از این راه موجب تزلزل نظام اسلامی گردد؛ آنها و عوامل آنها در کف میدان، بدنبال آن بودند تا هموطنان ایرانی را در سایر کشورها را با تهدید و فحش از رای دادن منصرف کنند که این نقشه آنها نیز به نتیجه نرسید.

از طرفی اسراییل از طریق فشار به لبنان و جنگ رسانه‌ای و تشدید حملات به مردم مظلوم غزه نیز به دنبال اخلال در مدیریت کشور در شرایط حساس کنونی بود که الحمدلله نیز هیچ نتیجه ای در بر نداشت.

نکته مهم انتخابات این بود که در دور نخست نرخ مشارکت حدود ۴۰ درصد بود اما در دور دوم با همه فشارهای رسانه ای و جنگ‌های ادراکی و شناختی که دشمن برپا کرده بود، نرخ مشارکت با افزایش ۲۵ درصدی به حدود ۵۰ درصد رسید و  دشمنان کشور که از نرخ پایین مشارکت در دور نخست انتخابات خوشحال بودند با حضور پر شور مردم در دور دوم ناکام ماندند.

سعید جلیلی رقیب مسعود پزشکیان طی یک پیام و نیز دیداری حضوری با او ضمن تبریک انتخاب پزشکیان توسط مردم اعلام کرد که از هرگونه خدمتی به ایشان دریغ نخواهد کرد و برای پیشرفت ایشان تلاش خواهد نمود.

از همه مهم تر و راهبردی تر نقش رهبری معظم انقلاب است، ایشان پس از رحلت حضرت امام (ره) در مدیریت کشور با حوادث متعدد و متنوعی از سوی دشمنان خارجی و عوامل خود فروخته داخلی روبرو شده و به بهترین شکل آنها را مدیریت کردند.

رهبری دوست داشتنی، کاریزماتیک، مدیر، مدبر، شجاع و مدافع حقوق مردم ایران اسلامی که همواره راهنمایی ها و تذکرات لازم را در موضوعات مختلف به مردم ارائه کرده و موجب آرامش قلوب ایرانیان می‌شود.

اگر همه موارد ذکر شده را در نظر بگیریم حال این دولت مسعود پزشکیان است که علی رغم فشارهای داخلی و خارجی و نیز با بکارگیری کارشناسان خبره در این برهه حساس تاریخی کشور و بر اساس برنامه های کلان تدوین شده باید برنامه های عملیاتی خود را برای افزایش سطح رفاه و عزت ملی ایران اسلامی ارائه و پیاده سازی کند.

او اکنون در نخستین مسیر دولت چهاردهم قرار دارد و باید مقدمات برپایی دولت را پیگیری کند تا با یک کابینه قوی بتواند مسیر پیشرفت کشور را با سرعتی قابل قبول طی کند.

به هرحال آنچه بیش از همه اهمیت دارد، آن است که بنا به فرموده رهبری تمام مسئولان و دست اندرکاران نظام باید ما را به قله برساند و نقش راهبری جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان پررنگ تر و تاثیرگذار تر کند.

درنگ:

حادثه تلخ شهادت رییس جمهور و یارانش با برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت قابل قبول منجر به انتخاب مسعود پزشکیان شد و او اکنون منتخب مردم است؛‌ پس از برگزاری مراسم تنفیذ و اعطای حکم ریاست جمهوری توسط رهبری، حالا پزشکیان رسماً نهمین رئیس جمهور ایران شد.

پزشکیان باید از تمام کارشناسان کشور مدد بگیرد حتی از سعید جلیلی که رقیب او در این رقابت بوده است، اعلام آمادگی جلیلی برای رفاقت بعد از رقابت نوید خوشی برای همراهی جریان رقیب با رئیس جمهور منتخب برای ساختن ایرانی آباد و آزاد است.

امید است همانگونه که بوده و در مناظرات نیز بیان کرده است، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه‌های محتلف پیاده سازی شود و از همه امکانات کشور اعم از مادی و معنوی برای خدمت به همه اقشار کشور استفاده شود.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=328

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.