• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 0
8
گزارش تحلیلی نقطه تسلیم برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری؛

نبرد آخرالزمانی برای انتخاب نهمین رییس جمهور

  • کد خبر : 215
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
نبرد آخرالزمانی برای انتخاب نهمین رییس جمهور
نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک نبرد آخرالزمانی رقابت می‌کنند تا در نهایت با انتخاب نهمین رییس جمهور ایران نقش اثرگذاری در داخل و خارج از مرزها را شاهد باشیم و با تغییر معادلات منطقه به نفع عدالتخواهان، بستر ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم شود.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی نقطه تسلیم، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رییس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در دور نخست مسعود پزشکیان با کسب ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با کسب ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به علت اینکه هیچ یک موفق به کسب پنجاه درصد به علاوه یک رای نشدند، انتخابات به دور دوم کشیده شد تا در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ رییس جمهور نهایی انتخاب شود.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر در داخل و خارج کشور واجد شرایط رای دادن بودند؛ روند انتخابات از ساعت هشت تا ۲۴ به اجرا درآمد؛ وزارت کشور آمار مشارکت را ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ نفر، معادل ۳۹٫۹۲ درصد اعلام کرد که بر اساس مقایسه با انتخابات پیشین پایین‌ترین نرخ مشارکت در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری ایران محسوب می‌شود.

پس از این اتفاق محمد باقر قالیباف با کسب سه میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای از گردونه انتخابات خارج شد و با صدور اطلاعیه ای از حمایت خود و ستاد انتخاباتی به نفع سعید جلیلی خبر داد و تاکید کرد که می‌خواهد از کاندیدای جبهه انقلاب حمایت کند.

همچنین مصطفی پورمحمدی با کسب ۲۰۶ هزار و  ۳۹۷ رای در جایگاه چهارم قرار گرفت و از رقابت حذف شد؛ تا کنون خبری از ایشان مبنی بر حمایت از نامزدها منتشر نشده است.

تبلیغات ۲ نامزد پس از تایید نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه دارد.

هر نامزد و طرفداران وی با انتشار محتوا در فضای مجازی و نیز تبیین در فضای حقیقی به ارائه مطالبی می‌پردازند تا رای مردم را از آن خود کند؛ ستادهای مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در شهرهای استان قزوین با قوت و شور و نشاط انتخاباتی فعالیت می‌کنند.

فضای مجازی که امروزه پر از تبلیغات انتخاباتی است نیز پر از شور و هیجان است و فعالان فضای مجازی که دغدغه نامزد خود را دارند، با تمام توان فعالیت می‌کنند؛ اخیراً یک خبرنگار در استان قزوین به دلیل انتشار محتوای توهین آمیز مورد پیگرد قضایی قرار گرفت و برای او اعلام جرم شد؛ البته در این بین فضای تهمت و شایعه نیز داغ است، از حمایت‌ها و انتشار محتواهایی که بعضاً با واقعیت منطبق نیست و از آن فاصله دارد.

به عنوان مثال خبری منتشر شده که اگر مسعود پزشکیان انتخاب شود، نرخ بنزین به ۲۰ هزار تومان خواهد رسید و یا اینکه فلان طرفدار محمد باقر قالیباف اعلام کرده که به پزشکیان رای خواهد داد ؛ اما آن چه در این بین می‌تواند به انتخاب شهروندان کمک کند، این است که شهروندان باید به دقت به مناظرات نامزدها گوش کنند و اخبار آنها را دنبال کنند و حتی برای یک تصمیم درست از دیگران نیز تحقیق کنند.

برای کمک به انتخاب صحیح شاید بیان یک روایت از امام صادق علیه السلام را سرلوحه قرار داد، تعمق در این روایت می‌تواند سنجه ای برای یک انتخابات درست باشد، سنجه ای که با پرسش چند باره راه صواب را از ناصواب مشخص می‌کند:

شخصی خدمت امام صادق (ع) رسید و از ایشان سوال کرد: یا ابن رسول الله بین دو حاکم در تردیدم چه کار باید بکنم؟ ایشان فرمودند، عادل، صادق و با تقواترین را انتخاب کن. او دوباره پرسید: اگر به تشخیص نرسیدم چه کار کنم؟ امام صادق (ع) فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟ آن شخص مجدد سوال کرد: اگر نفهمیدم چه کنم؟ حضرت امام صادق (ع) فرمودند: ببین مخالفان آیین ما کدام را میپسندند آن را کنار بزن.

پس از حادثه بالگرد رییس جمهور دولت سیزدهم و شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهانش، کشور ساعاتی در یک شوک فرو رفت، اما همانند بزنگاههایی که در این مدت ۴۵ ساله از انقلاب می‌گذرد، رهبری با تدبیر آن را مدیریت کردند که اگر تدبیر و درایت رهبر فرزانه نبود، قطعا کشور به سمتی می‌رفت که اکنون جمع کردن آن دشوار بود.

از طرفی حوادث جهانی از جمله کشتار مردم مظلوم غزه که حدود ۴۰ هزار نفر توسط صهیون‌های قاتل به شهادت رسیده اند، افزایش تنش و درگیری های بین لبنان و اسراییل، نقش پررنگ یمن در کنترل کشتی‌های عبوری، خیزش مردم جهان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مهم تر از همه خیزش مردم ایالات متحده آمریکا در دفاع از مظلومان فلسطین که اوج آن در شهر نیویورک با اهتزاز پرچم منقش به تمثال مبارک مقام معظم رهبری خبری شد، نشانه هایی از یک رویداد آخرالزمانی است.

حال در این موقعیت حساس تاریخی چشم امید همه مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی ایران است، کشوری که نقش تعیین کننده در  معلادلات منطقه داشته و دارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته مردم دنیا به ویژه مسلمانان را در برابر ظلم و جور استعمارگران بیدار کند.

بر این اساس ۲ نامزد ریاست جمهوری در یک نبرد آخرالزمانی رقابت می‌کنند، نبردی که منجر به انتخاب رییس جمهوری شود که بتواند در این برهه حساس تاریخی نقش اثرگذاری در داخل و خارج از مرزها داشته باشد و معادلات منطقه را به سود عدالتخواهان تغییر دهد تا بستر ظهور حضرت ولی عصر (عج) را فراهم سازد.

درنگآهنگ رشد پیشرفت کشور پس از انتخاب شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی ضرباهنگ بیشتری گرفت و او در این مدت هزار روزه توانست کشور را از صدمات و آسیب‌هایی در ۲ دولت قبل بود بیرون بکشد، اما مشیت الهی آن بود که او و یارانش به شهادت برسند.

شرایط حساس منطقه و مشارکت نسبتاً کم شهروندان ایرانی در انتخابات اخیر که عمدتا حاصل کم کاری دولت‌های قبل از رئیسی است، موجب شده تا بخشی از جامعه نسبت به این امر مهم بی تفاوت شوند.

اما این برهه حساس تاریخی زمانی فرصتی را فراهم می‌کند که هر یک ایرانی می‌تواند نخست با مشارکت خود و سپس با انتخاب صحیح مسیر رشد و پیشرفت کشور را رقم بزند.

برای یک انتخاب درست کمی بر فرمایش امام صادق (ع) تامل کنیم و سپس انتخاب کنیم؛ قطعاً پیروی از سخن معصوم موجب خوشبختی ما خواهد شد و نام ما را در زمره کسانی که برای ظهور حضرت حجت (عج) قدمی برداشته اند ثبت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=215

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.