• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
2
گزارشی از گردهمایی فعالان فضای مجازی قزوین در راستای مقابله با آسیب‌ها:

نشست فعالان فضای مجازی قزوین برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 120
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
نشست فعالان فضای مجازی قزوین برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی
فعالان فضای مجازی استان قزوین با هدف مقابله با آسیب‌‌های فضای مجازی و همچنین شیوه صحیح و کاربردی احیای امر به معروف و نهی از منکر در این فضا دور یکدیگر جمع شدند.

به گزارش خبرنگار نقطه تسلیم، جلسه گردهمایی فعالان مجازی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین برگزار شد، در این جلسه ‌که طیفی از مردان و زنان فعال در فضای مجازی و دغدغه‌مند امر به معروف و نهی از منکر استان حضور داشتتد، با هدف تبیین عملکرد صحیح در این فضا دور یکدیگر جمع شدند.

در ابتدا، مهدی برخورداری معاون فرهنگی ستاد به ضرورت فضای مجازی و نیز فرصت‌های موجود برای احیای این فریضه مهم به تبیین وظیفه ذاتی این ستاد پرداخت.

هدف اصلی ما پیاده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی است

در ادامه حجت الاسلام مهدی احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین موفقیت سپاه پاسداران در حمله موشکی به رژیم غاضب صهیونیستی را تبریک گفت و اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی امروزه بر هیچکس پوشیده نیست و ما در فضای مجازی با موضوع زیست عفیفانه فرزندانمان روبرو هستیم که عموما در سنین دهه هشتادی هستند.

وی ادامه داد: دشمن در همین فضای مجازی حقیقت را وارونه جلوه می‌دهد و دروغ‌های بزرگی را انتشار می‌دهد که نمونه‌های فراوان آن را در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه فضای مجازی به نوعی پیوست فعالیت‌های یک انسان در جامعه کنونی است، تصریح کرد: تمامی افراد جامعه به طور پیچیده ای با این فضای مجازی سر و کار دارد و هدف ما نیز از برگزاری این نشست پیاده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این فضا است.

در ادامه این نشست، فعالان فضای مجازی هریک به بیان مسایل و موضوعات مرتبط با آسیب‌های فضای مجازی پرداخته و ابعاد مختلفی از تخلفات، جرایم و هنجارشکنی‌ها را به تفکیک تشریح کردند.

 یکی از حضار به گفتمان سازی عبارت فضای مجازی در میان مدیران پرداخت و تاکید کرد که علاوه بر سواد رسانه‌ای به سواد مطالبه گری نیاز داریم تا تک تک افراد جامعه بتوانند به نحو مطلوب در احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند.

راه اندازی پایگاه پاسخ به شبهات در فضای مجازی، جلوگیری از ترویج الگوهای نامطلوب و نامناسب در تبلیغات محصولات زیبایی تلویزیون نیز از دیگر موارد اشاره شده در این نشست بود.

یکی بانوان حاضر که مبلغ دینی نیز بودند، در خصوص آموزش های رو در رو در بین دانش آموزان تاکید کردند که با موفقیت همراه بوده است.

یکی دیگر از بانوان نیز از منظر علم روانشناسی به بحث امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و بر ضرورت استفاده از شیوه‌های نرم مبتنی بر رویکردهای روانشناسانه تاکید کرد.

در پایان این نشست، حجت الاسلام مهدی احمدی، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ضمن جمع بندی مطالب حضار چهار راهبرد ستاد در راستای حضور کنشگرانه در فضای مجازی را برای تولید محتوا در فضای مجازی و انتشار محتوی تولید شده بیان کرد.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=120

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.