• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
20
گزارش نقطه تسلیم از یک طرح مسکونی ۱۵ ساله در قزوین:

وعده تحویل برج‌های پونک قزوین پس از ۱۵ سال

  • کد خبر : 351
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۳۰
وعده تحویل برج‌های پونک قزوین پس از ۱۵ سال
طرح ساخت و تحویل برج‌های دوقلوی پونک در شهر قزوین که نزدیک به ۱۵ سال بلاتکلیف مانده است، بر اساس اظهارات رییس اتاق تعاون استان قرار است با پیگیری صورت گرفته تا اواخر پاییز به صاحبان آن تحویل شود.

به گزارش نقطه تسلیم، برج‌های دوقلوی پونک تحت عنوان تعاونی فرهنگیان دارای ۲۸ طبقه مسکونی و دارای ۹۰۶ واحد مسکونی است است که در شمال شهر قزوین قرار دارد.

دستور تهیه نقشه این پروژه مربوط به سال ۸۹ بوده اما نقشه‌های اولیه آن جهت کنترل، مهرماه سال ۹۱ به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ارایه شد.

این برج‌های خوش رنگ و لعاب که به عنوان ویترین شهر از آزادراه قزوین – البرز نیز خودنمایی می‌کند، ۱۵ سال است که سرمایه گذاران خود را بلاتکلیف گذاشته و تاکنون برای تکمیل آن هزینه‌های بسیاری از سوی مردم پرداخت شده است.

دریافت مبالغ از ۵۳ میلیون تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان/وعده‌های مکرر و بدون نتیجه

یکی از سرمایه گذاران این برج مسکونی در گفت و گو با خبرنگار نقطه تسلیم می‌گوید: این طرح از سال ۸۸ شروع شد و با ۲ تعاونی شامل کارکنان آموزش و پرورش و شریک آن به نام علوم پزشکی و تعاونی آموزش و پرورش ناحیه ۲ آغاز به کار کرد.

وی اضافه کرد: در ابتدا این طرح قرار بود با مبلغ ۵۳ ملیون تومان برای هر واحد به اتمام رسیده و تا پنج سال تحویل شود که با گذشت ۱۵ سال و تورم سال‌های اخیر و داستان‌هایی که گوشه کنار از دست درازی‌های مدیران شنیده شد، مبلغ هر واحد به ۷۰۰ میلیون تومان رسید و تا به الان مبلغ هر واحد برای ۱۰۰متر به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گفته این سرمایه گذار قزوینی، الان سه است که هر ماه وعده امتیازبندی برای ماه آینده داده می‌شود و هر بار با طرح موضوعات و مشکلاتی از جمله آتش نشانی، تمدید مجوز شهرداری، تحریم‌ها و نرسیدن قطعات آسانسور، پمپ‌ها، عدم موجودی کافی و واریز نکردن اعضا همه وعده‌‌‌ها به باد هوا می‌رود.

این مالک بیان کرد: تاکنون ۹۰ درصد کار انجام شده، اما به گفته خود مدیران چون یکی از تعاونی‌ها ثبت سیستمی واریزی‌ها و صورت‌های مالی بروزی ندارد، بنابراین امتیازبندی صورت نمی‌گیرد، از طرفی بازرس تعاونی‌ با مشاهده تخلفات و قصور متعدد در اجرای این طرح هیچ اقدام قابل توجهی انجام نمی‌دهد.

وی همچنین بیان کرد: اختلافات مالی پیش آمده بین ۲ تعاونی نیز ظاهرا حل شدنی نیست و اقدامی صورت نمی گیرد، متاسفانه در این چندسال گذشته آسایش روانی و فکری سرمایه گذاران سلب شده و بین اعضا درگیری و بگو مگو بالا کشیده است.

تجمع با هدف دستیابی به مطالبات معوق

اعضای تعاونی برج‌های دوقلوی پونک با هدف دستیابی به مطالبات دیرینه خود چندین مرتبه در محل طرح و همچنین مقابل اتاق تعاون دست به تجمع زده‌اند تا صدای خود را به مسئولان برسانند؛ آخرین تجمع آن‌ها مربوط به روز پنجشنبه پنجم مردادماه سال جاری است.

شکایت مکتوبی به اتاق تعاون قزوین نرسیده است/تا سه ماه آینده امتیازها واگذار می‌شود

رییس اتاق تعاون استان قزوین در رابطه با مطالبات مالکان برج‌های مسکونی پونک می گوید: اتاق تعاون وظیفه نظارتی ندارد و چنین وظایفی بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

روح الله زارعی اضافه کرد: وظیفه اتاق تعاون رسیدگی به شکایات است، این افراد چندین مرتبه به ما مراجعه کردند و ما گفتیم که اگر موردی هست به صورت کتبی شکایت کنید تا رسیدگی و داوری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه شکایت از تعاونی‌ها باید در اتاق تعاون بررسی شود، تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۳ اصلاحی قانون بخش تعاون، رسیدگی به شکایت در حوزه تعاونی‌ها بر عهده اتاق تعاون است که در همه استان‌ها وجود دارد.

زارعی ادامه داد: مالکان و سرمایه گذاران برج‌های مسکونی پونک مواردی را به صورت شفاهی به ما گفتند و ما نیز به هیات مدیره تعاونی انتقال دادیم، اما برای رسیدگی دقیق و شکایت باید کتبی اقدام شود.

رییس اتاق تعاون قزوین در خصوص مشکل تعاونی مسکن برج‌های پونک توضیح داد: به نظر بنده مشکل خاصی نیست، یکسری موضوعاتی مثل آسانسور داشتند که قطعات و موتور آن از خارج کشور وارد می شد که اکنون همه تجهیزات خریداری و نصب شده است، همین موضوعات کار را به عقب انداخت.

زارعی با بیان اینکه کار ساختمان تکمیل شده است، ادامه داد: یکسری موارد نیز مربوط به موتورخانه است که دستگاه پمپاژ آن خارجی است و درحال واردات آن هستیم، همین موضوعات کار را به درازا کشانده است.

به گفته این مسوول، برج‌های مسکونی پونک شامل سه تعاونی شامل کارکنان آموزش و پرورش، ناحیه ۲ آموزش و پرورش و علوم پزشکی است، همکاران آموزش و پرورش پنجشنبه گذشته مجمع برگزار کردند و همه دعوت شدند و گله‌ای هم ندارند، انشالله تا ۱۵ روز آینده امتیاز دهنده آماده است تا افراد واحدها را ببینند.

رییس اتاق تعاون استان قزوین خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که اواخر پاییز و اوایل زمستان سال جاری واحدها را تحویل دهیم تا مالکان کابینت بزنند و به طور کلی کار زیادی نمانده است.

زارعی یادآور شد: اگر کسی اعتراضی دارد مکتوب کند، جمعیت معترضان حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر است که چندبار پیش ما آمدند، اگر اعتراضی دارند فرم می دهیم و به صورت مکتوب شکایت خود را ثبت کنند، فرآیند نیز به این شکل است که داوران رای می دهند و اگر اعتراضی باشد به دادگاه تجدیدنظر ارسال خواهد شد که این فرآیند ۲ تا سه ماه به طول می‌انجامد.

وی اضافه کرد: مالکان و اعضای برج‌های مسکونی پونک می‌خواهند کارها را با گفتار درمانی حل کنند، درحالی که بهتر است اگر موردی وجود دارد به صورت مکتوب اعلام شود تا رسیدگی جدی صورت پذیرد.

نیم نگاه: تکمیل طرح‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌های مهم دولت به شمار می‌رود، به ویژه طرح‌های مسکن که دولت و مجلس برای آن اهتمام ویژه‌ای لحاظ کرده است، حالا باید در کدام یک از فرآیندهای ساخت قصور و کوتاهی صورت گرفته که  ساخت چنین واحد مسکونی به مدت ۱۵ سال به تاخیر افتاده است.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=351

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 1
  1. تمام گفته های مالک درست می‌باشد بنده هم عضو تعاونی مسکن ناحیه ی دو قزوین میباشم دعوای زرگری راه انداختن تعاونی کارکنان و ناحیه ی دو ما که از اعضا هستیم روز به روز متضرر میشویم باید از طریق دادستانی پیگیر بشیم ۱۵ سال هست ما رو علاف کردن هنوز پروژه رو تحویل ندادن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.