• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
12

پاسخ فعال سیاسی قزوین به شبهات پیرامون مذاکرات هسته‌ای در دوره جلیلی

  • کد خبر : 188
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
پاسخ فعال سیاسی قزوین به شبهات پیرامون مذاکرات هسته‌ای در دوره جلیلی
مسئول مجمع ملی مردمی ستاد پیشرفت ایران سعید جلیلی در استان قزوین به شبهاتی مبنی بر اینکه "نتیجه مذاکرات جلیلی در سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول مستقیم مذاکرات هسته‌ای، دستاوردی جز قطعنامه و تحریم نداشته است"، پاسخ می‌دهد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی نقطه تسلیم، این روزها در فضای مجازی و سیاسی جامعه شبهه‌ای در مورد سعید جلیلی مطرح شده که در زمان تصدی وی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول مستقیم مذاکرات هسته‌ای، فقط قطعنامه علیه ایران صادر شد و مذاکرات جلیلی دستاوردی جز تحریم نداشت!

اما واقعیت موضوع چیست؟

مجید تسنیمی، مسئول مجمع ملی مردمی ستاد پیشرفت ایران سعید جلیلی در استان قزوین در این پاسخ داد: برای درک واقعیت باید به نکاتی توجه کنیم؛‌ نخست زمانی که سعید جلیلی مذاکرات را انجام می‌داد، همزمان صنعت هسته ای نیز با شتاب در حال پیشرفت بود و درصد غنی سازی و تجهیزات هسته ای رشد قابل توجهی داشت؛  این موضوع تا یک هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ ادامه داشت که اوباما رسما با نامه نگاری به رهبر معظم انقلاب از به رسمیت شناختن صنعت هسته ای سخن به زبان آورد.

وی اضافه کرد: اما پس از وقوع اغتشاشات بعد از انتخابات ۸۸ که چندین ماه به طول انجامید و موجب شد تا حواشی زیادی برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد شود، به تبع آن دشمنان این مرز و بوم را به فکر انداخت تا با وضع تحریم‌های فلج کننده به فکر تضعیف نظام‌ جمهوری اسلامی باشند، بنابراین در مذاکرات آلماتی که تمامی روندها به خوبی پیش می رفت و در یک قدمی امضا طرفین بود، ناگهان با کارشکنی آمریکا، این توافق فقط بر روی کاغذ ماند و رنگ امضا به خود ندید.

تسنیمی بیان کرد: نکته قابل توجه دیگر آن است که در مذاکرات دوران جلیلی، زمان و مکان مذاکرات توسط ایران تعیین می‌شد، اما در زمان دولت بعد از ایشان، مسئول مستقیم مذاکرات بدون اینکه طرف مقابل در خواست کند، نسبت به تعلیق تمام فعالیت‌های هسته‌ای پرداخت و بعد شروع به مذاکره نمود و نتیجه مذاکرات نیز به برجام رسید.

به گفته مسئول مجمع ملی مردمی ستاد پیشرفت ایران سعید جلیلی در استان قزوین، اتفاقا سعید جلیلی نیز در تحلیلی نسبت به عدم لغو تحریم‌ها در مذاکرات اشاره نمودند که با واکنش تند طرفداران برجام روبرو شد اما زمان نشان داد که چه کسی راست می‌گوید.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=188

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.