• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
12

پروانه‌ای روی پوست پرتقال، فیلمی در ستایش مقام مادر

  • کد خبر : 436
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
پروانه‌ای روی پوست پرتقال، فیلمی در ستایش مقام مادر
نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه پروانه‌ای روی پوست پرتقال گفت: عنوان فیلم استعاره از مادر بوده که همانند یک پروانه‌ روی گلی ساخته شده از پوست پرتقال است.

آزاده کرم بخش روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار نقطه تسلیم اظهار کرد: عنوان فیلم به این معناست که مادر به عشق بخشیدن می پردازد و وظیفه خود را از یاد برده است، پای این پروانه به این گل چسبیده و کاری که علاقه داشته را انجام نمی‌دهد و تنها به ایثار خود در قالب عشق ورزیدن به اطرافیان می پردازد.

وی تصریح کرد: تجربه و کارهایی که در خانه داشتم و مشاهده رفتار اطرافیان و نیز تجربیات زنان در فیلم‌های خارجی، که زن‌ها باعشق وظایف خودشان را انجام می‌دهند، رویاهای خود را مرور می‌کنند و گاهی رویاهای خود را به خاطر عشق بخشیدن به خانواده و اطرافیان فراموش می‌کنند،‌جرقه‌ای برای تولید این فیلم بود.

کرم بخش ادامه داد: اینکه فاصله بین حقیقت و رویا و فشارهایی که به روند عادی زندگی یک زن ضربه می‌زند و تعادل بین توجه به خودش و عشق بخشیدن به اطرافیان را از بین می‌برد، انگیزه خوبی برای ساخت این فیلم مهیا ساخت.

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: یک زن باید بین انجام وظیفه و عشق دادن به خانواده و اطرافیان تعادل ایجاد کند، اما در زندگی واقعی او در این متعادل کردن از خودش غافل می‌شود.

به گفته کرم بخش، در این فیلم دوربین ثابت بوده و تصویر از بالای سینک آشپزخانه گرفته شده و فقط دست‌ها، رفتارها و صداها از دیدگاه ثابت بالای سینک دیده و شنیده می‌شود، به طوری که مخاطب، زندگی یک زن را از صبح تا شب از این زاویه نظاره می‌کند.

کارگردان فیلم پروانه‌ای روی پوست پرتقال اظهار کرد: در فیلم‌سازی و تئاتر و نقش‌هایی که بازی می‌کنم به‌عنوان یک انسان و بعد به عنوان یک زن سعی می‌کنم این مفهوم را انتقال بدهم که اگر بتوانیم کمی همدیگر را درک کنیم جامعه بهتری خواهیم داشت.

کرم بخش اضافه کرد: در هر فیلمی یا نقشی که داشتم سعی کردم حداقل یک قدم در این مسیر پیش بروم که انسان‌ها یک مقدار بیشتر درک کنند و خودشان را بیشتر بشناسند و با هم مهربان‌تر باشند، این ایدئولوژی من است و معمولا برای انجام هر کاری که انجام دادم، اعم از نویسندگی و کارگردانی یا بازی نقش، عواملی من را جذب آن پروژه کرد که به شناخت و درک بیشتر کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد اکران فیلم در قزوین هنوز تصمیم نگرفتیم، فیلم “پروانه ای روی پوست پرتقال” در دومین حضور جهانی خود پس ‌از کره جنوبی، به ۶۵امین دوره از جشنواره برونو (brno16) در  جمهوری چک می‌رود که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های کشور چک است.

گفتنی است، فیلم کوتاه «پروانه‌ای روی پوست پرتقال» با نام لاتین A Butterfly on an Orange Peel به نویسندگی و کارگردانی آزاده کرم‌بخش و به تهیه کنندگی میثم آقاجان‌زاده و آزاده کرم‌ بخش، در فوریه ۲۰۲۴ (اسفند ماه ۱۴۰۲) در قزوین ساخته شده و به زودی نخستین حضور بین‌المللی خود را در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه زنان سئول کره جنوبی تجربه می‌کند.

این فیلم در بخش رقابتی این جشنواره که از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ (دوم تا هشتم شهریورماه ۱۴۰۳) در سئول کره جنوبی اکران خواهد شد.

در این فیلم که یک روز از زندگی یک زن از دید سینک ظرفشویی او را به تصویر کشیده است، نسرین عجمی، مهیار هواسی، نهال قلی‌پور، سمیرا مافی، زهراجعفری و پژمان پیکانی ایفای نقش کرده‌اند.

 لازم به ذکر است که میثم آقاجان‌زاده کار تدوین، تصویر و صدای این کار بر عهده داشته و زهرا جعفری منشی صحنه و مترجم و اندیشه کرم‌بخش مدیریت تولید آن را بر عهده داشته است.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=436

بیشتر بخوانید

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.