• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
9
در استان قزوین صورت گرفت:

پیگیری مطالبه گران قزوین برای برخورد با بازیکن هنجارشکن استقلال

  • کد خبر : 604
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
پیگیری مطالبه گران قزوین برای برخورد با بازیکن هنجارشکن استقلال
مطالبه گران امر به معروف و نهی از منکر پس از هنجارشکنی آرمین سهرابیان بازیکن تیم فوتبال استقلال مبنی بر نمایش یک خالکوبی (تتو) با نماد شیطان پرستی، خواستار برخورد جدی و قضایی شدند.

به گزارش نقطه تسلیم، رقابت بین تیم فوتبال شمس آذر قزوین و استقلال تهران که ۲۶ مردادماه سال جاری در سالن ورزشی سردار آزادگان برگزار شد، به دلیل هنجارشکنی از سوی بازیکن مدافع تیم استقلال به نام آرمین سهرابیان با واکنش‌ها و حواشی متعددی روبرو شد.

تصاویری که در فضای مجازی از آرمین سهرابیان برجای مانده نشان می‌دهد که این بازیکن هنگام حضور در زمین بازی با بالازدن شورت ورزشی خود تصویری خالکوبی شده (تتو) بر روی ران راست خود را نشان می‌دهد که مربوط به یکی از شخصیت‌های خون آشام است، زنی که دندانهای نیش او شبیه به گرگ بوده و درست شبیه ومپایر (Vampire) در ادبیات و داستان‌های فولکوریک اروپایی است (تصویر کادر قرمز)

از آنجایی که نماد ومپایر و به طور کلی خون آشام‌ها در جهان امروز به دلیل ماهیت غیر انسانی و غیر دینی به عنوان یکی از فرقه‌های شیطان پرستی محسوب می‌شوند، چنین اتفاقی در یک بازی فوتبال آن هم در مقابل هزاران چشم با بازتاب‌های منفی همراه شد.

از آنجایی که محل وقوع این هنجارشکنی در استان قزوین بود، جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهر، دستگاه قضایی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستند تا برخورد جدی و قانونی در این رابطه صورت پذیرد.

دفتر مطالبات مردمی نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان استان خواستار پاسخ گویی سریع این موضوع شد که مورد غفلت نهادهای مربوطه قرار گرفته است.

این دفتر همچنین طی یک مکاتبه از دستگاه قضایی استان قزوین خواست تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شود؛ جبهه مطالبه گران این موضوع را ترویج شیطان پرستی دانسته و درخواست برخورد شدید دستگاه قضایی را دارد.

واکنش‌های مسوولان کشوری به هنجارشکنی آرمین سهرابیان

پس از این اتفاق، کاربران در فضای مجازی نسبت به این موضوع اعتراض کردند و موجب پاسخگویی مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال شد؛ تا جایی وی در جمع خبرنگاران آن را «کاری بسیار بد» تلقی می‌کند و تصویر هک شده روی ران سهرابیان را «شیطان» می‌خواند.

در همین راستا جواد خیابانی مجری و گوینده خبر ورزشی در یک برنامه تلویزیونی می گوید «هیچ کس حق ندارد به خاطر آزاد بودن، با انجام کاری اجتماع را آزرده خاطر سازد.» وی همچنین در ادامه خطاب به آرمین سهرابیان می‌پرسد «آیا با این شکلی که روی پاهایت کشیدی، چیزی به جوانان آموزش دادی؟»

پیمان یوسفی در برنامه ورزش و مردم نیز این اتفاق را امری نادرست خواند و گفت «چرا از کارهای خوب الگوبرداری نمی‌شود و این کار در فرهنگ شرقی پسندیده نیست و آیا سهرابیان فلسفه تتوی خود را میداند؟»

پس از عذرخواهی رسمی آرمین سهرابیان و تعهد او، کانال رسمی این باشگاه تصویری از خالکوبی‌های او را در زمان تمرین تیم استقلال منتشر کرد، گویا این داستان همچنان ادامه دارد و مساله پیچیده‌تر از این حرف‌هاست.

بر مبنای منشور اخلاقی فوتبال حمهوری اسلامی ایران، فوتبالیست‌ها نباید روی بدن خود تتو داشته باشند یا در غیر این‌صورت باید در جریان بازی آن را بپوشانند.

سایت روزنامه خبر ورزشی از محرومیت احتمالی آرمین سهرابیان به دلیل این رفتار غیر حرفه ای خبر داد: “آرمین سهرابیان به دلیل عکسی که از تتوی پایش در جریان بازی با شمس آذر منتشر شد دچار دردسر بزرگی شده است و حتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته از محرومیت قطعی این بازیکن خبر داد.

درنگ: پس از پس از گذشت این مدت تاکنون هیچ برخوردی از سوی فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق و نهادهای ناظر با آرمین سهرابیان صورت نگرفته است؛ هنچارشکنی در رفتار افرادی که در جامعه الگو هستند کاری خطرناک است که می‌تواند به فرهنگ جامعه آسیب برساند؛ از طرفی عدم برخورد قاطع و به موقع دستگاه‌های نظارتی به ویژه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال موجب می‌شود که اینگونه رفتارها در جامعه ترویج یافته و باعث اشاعه ناهنجاری در جامعه شود.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=604

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 2
  1. تتو که الان زیاد شده همه میزنن و فقط برای فوتبالیستا نیس

  2. مگه عذرخواهی نکرد؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.