• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 1
8
در نشست انجمن مهندسان برق مطرح شد:

۱۸ هزار عضویت در انجمن برق الکترونیک کشور

  • کد خبر : 45
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
۱۸ هزار عضویت در انجمن برق الکترونیک کشور
مهندسان و مسوولان برق استان قزوین اسفندماه سال ۱۴۰۲ در نشستی با یکدیگر به گفت و گو پرداختند/در این نشست بر ظرفیت های بسیار مهم استان در بهینه سازی مصرف انرژی تاکید شد.

به گزارش نقطه تسلیم، سعید یوسف زادگان شامگاه چهارشنبه در جلسه ای که با حضور مهندسان و مسوولان برق استان در سازمان صمت برگزار شد، اظهار کرد: انجمن برق الکترونیک استان قزوین در سال ۹۸ تاسیس شد و سال ۹۹ نیز به ثبت رسید و تحت نظارت اتاق بازرگانی ایران و استان قزوین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن شامل چهار کارگروه ال ای دی، تابلوی صنعتی، نیروگاه های مقیاس کوچک و انرژی های تجدید پذیر است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل های استانی، یکی از اهرم های تاثیرگذار و مهم در بخش تیم سازی است.

یوسف زادگان یادآور شد: از جمله کارهایی که در انجمن برق و الکترونیک استان صورت گرفته، نیروگاه مقیاس کوچک است که مصوبه آن در سال ۱۴۰۰ اخذ شد و مصوبات ملی آن نیز توسط استانداری به وزیر اقتصاد ابلاغ شد.

رییس انجمن برق و الکترونیک استان قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات واحدهای صنعتی استان، قطعی بیش از حد برق است که به نظر می رسد این میزان قطعی نسبت به سایر استان های کشور بیشتر باشد که این مساله بایستی مورد بررسی جدی قرار گیرد.

انجمن برق الکترونیک ایران بیش از ۱۸ هزار عضو دارد

حبیب الله جباری، رییس انجمن برق الکترونیک ایران شاخه قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: انجمن برق الکترونیک ایران ۳۳ شاخه استانی، ۱۸ هزار و ۲۰۰ عضو در کشور و ۳۵۰ عضو نیز در استان قزوین دارد که از جمله وظایف آن انجام فعالیت های علمی و صنعتی و همچنین شرکت در کنفرانس و همایش ها است.

وی هدف از تشکیل این انجمن در استان را هماهنگی بین صنایع و مصرف بهینه انرژی برق اعلام کرد و یادآور شد: بروزرسانی اطلاعات اعضای جدید انجمن برق استان قزوین از برنامه های مهم این انجمن در سال جاری خواهد بود.

برای کاهش ۴۰ میلیون کیلووات ساعت ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شد 

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: خوشبختانه همگرایی خوبی بین انجمن های مختلف برق در استان ایجاد شده اما در خصوص توزیع برق همچنان نیازمند هماهنگی های بیشتر هستیم.

یوسف اینانلو ادامه داد: برای کاهش حدود ۴۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق امسال ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی تصریح کرد: سامانه های بسیاری راه اندازی شده و برق ادارات استان نیز سنجیده می شود تا اگر اداره ای بیش از حد مجاز برق مصرف کنند با قطعی روبرو خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: همچنین مشترکان کشاورزی نیز پای ثابت قطعی برق هستند و چهار الی پنج ساعت در ایام پیک مصرف با قطعی برق مواجه می شوند.

به گفته وی، ۱۰ هزار مشترک در استان قزوین بیش از ۸۰ درصد انرژی برق را مصرف می کنند که با خازن گذاری بر روی خطوط انرژی می توان در کیفیت توان آنها اثر گذاشت.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=45

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.