• امروز : پنجشنبه, ۱۸ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 6 February - 2025
3
معاون وزير آموزش و پرورش:

شورای فراگیرسازی آموزش‌ و پرورش استثنایی در قزوین تشکیل شود

  • کد خبر : 2059
  • 18 بهمن 1403 - 1:50
شورای فراگیرسازی آموزش‌ و پرورش استثنایی در قزوین تشکیل شود
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: شورای فراگیرسازی آموزش‌ و پرورش استثنایی متناظر با وزارتخانه باید در استان قزوین تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار نقطه تسلیم، سالار قاسمی روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و‌ پرورش استان قزوین اظهار کرد: فراگیرسازی در آموزش و پرورش استثنایی با تشکیل شورا در وزارتخانه پیگیری شده است و حتما باید شورای فراگیرسازی در استان‌ها نیز متناظر آن اجرایی شود، ما ۲ سه برابر تعداد دانش آموزان تحت آموزش در خارج از مدارس خدمات می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر در خصوص ایاب و ذهاب مدارس استثنایی است که استاندار قزوین باید مورد توجه ویژه قرار دهد و بر اساس قانون، مدارس استثنایی کشور باید به طور مستمر با آموزش و پرورش استثایی دنیا بروز شود و ما اکنون با دنیا خیلی فاصله داریم

قاسمی بیان کرد: استان قزوین در همه شاخص‌های آموزشی، پرورشی، مالی، درآمدی باید جز پنج استان برتر کشور باشد و یقین دارم این اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: شواری معاونین آموزش و پرورش اتاق فرماندهی استان قزوین است و باید یک نگاه راهبردی و یک وحدت فرماندهی با کیفیت بر آن حاکم باشد.

قاسمی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت با بحران‌های ۶گانه روبرو است، تصریح کرد: اولین بحران، اقتصادی است که دنیا و نیز کشور ما با آن روبرو است و بر همین اساس اکنون هزینه ساخت یک کلاس حدود یک میلیارد تومان بوده و شامل موضوع فیزیکی، تجهیزات، تکنولوژی و سایر مسائل می‌شود.

این مسوول ادامه داد: دومین بحران، بحران ارزش ها است که دنیا و و نیز کشور ما با آن روبروست و هر کشور بر اساس ارزشهای خودش درگیر این موضوع می‌شود.

قاسمی بحران بعدی را بحران کیفیت عنوان کرد و یادآور شد: میانگین نمره‌ها و معدل‌ها صدای رئیس جمهور را نیز در آورده و اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفته که این بیانگر این است که بحران کیفیت جدی است.

این مسوول ادامه داد: بحران چهارم عدالت است، بررسی ها نشان می‌دهد که در دنیا همه بر این عقیده اند که آموزش و پرورش استثنایی وجود ندارد و همه در آموزش از عدالت برخوردارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پنجمین بحران هویت است، مقام معظم رهبری در دیدار عید مبعث به سه تهاجم فرهنگی هویتی و منابع مادی اشاره داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی بحران ششم را بروزتر از مابقی و فناوری عنوان کرد و گفت: فناوری در عین حال که فرصت است تبدیل به یک بحران شده و فاصله بین معلم و متعلم در حوزه تکنولوژی موجب بحران عمیقی شده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد برای مقابله با این بحران ها ذکر شده در ریل درست قرار بگیریم و با این سرعت کند حرکت کنیم، نه تنها مساله‌ای حل نمی شود، بلکه مسائل دیگر هم به آن اضافه خواهد شد، بنابراین برای کنترل بحران نیازمند راهبران آموزشی هستیم که باید مدیرانی آینده پژوه، تحول گرا و توسعه محور باشند.

قاسمی خاطرنشان کرد: اساساً وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش اداره کردنی نیست بلکه باید در این حوزه رویکرد توسعه و تحولی داشته باشیم، ما به دنبال اداره آموزش و پرورش در استان نبوده و به دنبال توسعه و تحول تعلیم و تحول در استان هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: راهبران آموزشی که فراتر از مدیران هستند باید قدرت اجماع سازی و قدرت اعتماد سازی داشته و ارزش آفرینی داشته باشند و اکنون که پارادایم نظام آموزشی در هزاره سوم تغییر کرده، به ناچار باید تحول ایجاد کرد.

قاسمی بیان کرد: در وزارتخانه نظامی تحت عنوان نظام جامع نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی و پیاده سازی است که باید در استان قزوین نیز تدوین و اجرایی شود.

این مقام مسوول یادآور شد: نهضت مدرسه سازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طراحی نقشه راه اجرایی سازی سند تحول و برنامه پیشرفت هفتم از نکاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امتیاز شما
بیشتر بخوانید:

پژوهشگر حوزه مدیریت و کارآفرینی، خبرنگار

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=2059

نظر شما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.