به گزارش خبرنگار نقطه تسلیم، سرهنگ سید علی آسیایی در شورای ترافیک استان قزوین اظهار کرد: علیرغم اقدامات خوبی که در بحث دوربینهای کنترل سرعت انجام شده است، هنوز در بلوارهای مطهری، باهنر و آیت الله خامنهای و ۶ نقطه دیگر جایگزینی برای دوربینهای سرقت رفته صورت نگرفته است.
وی به نصب نکردن چراغ ال ای دی توسط شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: بارها گفتیم شهرداری به عنوان پلیس مجازی به نصب این چراغها اقدام کند، تعجب می کنیم که شهر قزوین با وجود بودجه مناسب این اقدام را انجام نداده است، درحالی که شهرستان آوج با وجود آن که کمتر توسعه یافته است، این چراغها را نصب کرد.
سرهنگ آسیایی به ممنوعیت عملیات عمرانی از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: از قبل اعلام کردیم که اگر همکاران شهرداری خواهان عملیات عمرانی در معابر دورن شهری هستند، حداکثر تا مدت تعیین شده در اسفند اقدامات لازم را انجام دهند.
این مسوول انتظامی تاکید کرد: از وضعیت نابسمان هسته مرکزی شهر گله مند هستیم، ما روز اول که آمدیم یک نفر به من گفت، این قسمت شبیه بمبئی است، متاسفانه استانداری، شهرداری و شورای شهر هیچ کاری انجام ندادند، طرح های مطالعاتی انجام شده اما فقط روی کاغذ است و از تقاطع امام تا ولیعصر مشکلات بسیاری داریم.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین اظهار کرد: متاسفانه قطعی برق مردم را استان اذیت می کند، ۵۴ تقاطع داریم که ۱۱ مورد آن دارای برق اضطراری است، همچنین خارج از نوبت برق قطع می شود و چندی پیش برق تقاطع شهدا را زودتر موعد اعلامی قطع کردند.
۴۸ فوتی در تصادفات درون شهری قزوین/۱۷ نفر عابر پیاده بودند
سرهنگ آسیایی در ادامه به آمار تصادفات درون شهری قزوین پرداخت و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ شهروند قزوینی در اثر تصادفات درون شهری جان باختند که ۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
وی همچنین اضافه کرد: ۷۶۵ شهروند قزوینی نیز در همین مدت بر اثر تصادفات جرحی مصدوم شدند که از نظر تعداد ۴۰ درصد و از نظر وقوع تصادفات ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
سرهنگ آسیایی ادامه داد: قزوین به عنوان شهرستان بحرانی استان در تصادفات درون شهری ارزیابی شده است، تاجایی که ۲۸ نفر از جان باختگان استان در تصادفات فوتی متعلق به مرکز استان بوده و حتی بیش از ۵۰ درصد از تصادفات جرحی استان نیز در شهر قزوین اتفاق می افتد.
قزوین به عنوان شهرستان بحرانی استان در تصادفات درون شهری ارزیابی شده است
این مسوول بیان کرد: شهرستان آبیک در تصادفات فوتی ۳۰۰ درصد افزایش داشته و پس از آن شهرستانهای بویین زهرا و آوج به ترتیب بیشترین تصادفات فوتی را به خود اختصاص دادهاند.
به گفته سرهنگ آسیایی بیشترین تصادفات در تیرماه و مهرماه سال جاری روی داده و در مابقی ماههای سال روند کاهشی را شاهد هستیم.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین در خصوص علت تصادفات درون شهری نیز بیان کرد: یشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و بخش عمده تصادفات نیز برخورد وسایل نقلیه با عابران و موتورسیکلت است.
سرهنگ آسیایی سهم متوفیان در تصادفات برای موتورسیکلت را ۳۶ درصد و عابران پیاده را ۳۳ درصد عنوان کرد و یادآور شد: که بیشتر تصادفات فوتی در بلوارها رخ میدهد.
به گفته این مسوول، ۱۷ نفر از کشته شدگان تصادفات درون شهری قزوین را عابران پیاده به خود اختصاص داده که ۷۶ درصد آنها معادل ۱۳ نفر بالای ۵۱ سال سن دارند و در مواقع خطر عکس العمل مناسبی ندارند.
سرهنگ آسیایی خاطرنشان کرد: نصب پلهای عابر پیاده مجهز به پله برقی بسیار مهم است و قرار بود که ۱۳ پل طی سال جاری در استان نصب شود، اما متاسفانه هنوز به وضعیت دلخواه و مطلوب نرسیدیم.
این مسوول خاطرنشان کرد: ۱۷۴ هزار تخلفات سرعت سال گذشته ثبت و اعمال قانون شد که این آمار در سال جاری به ۶۸۵ هزار فقره رسیده که ۹۵ درصد آن متعلق به شهرستان قزوین است. همچنین در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار برخورد و اعمال قانون طی سال جاری داشتیم، اما با این حال همچنان تصادفات فوتی و جرحی افزایش داشته و باید هوشمندسازی را افزایش دهیم.
سرهنگ آسیایی یادآور شد: در بحث توقیف رویکرد فراجا این است که وسایل نقلیه کمتر به پارکینگ منتقل شوند و بیشتر توقیفها از نوع ساعتی باشد، بر همین اساس در سال جاری ۶ هزار دستگاه وسیله نقلیه توقیف ساعتی شد که پس از نصب بنر و تشکیل بانک اطلاعاتی وسایل نقلیه شامل موتورسیکلت و خودرو ترخیص شدند.
دانش آموخته علوم سیاسی، خبرنگار، تحلیلگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی