به گزارش نقطه تسلیم، نمایشگاه خانوم ایرانی با موضوع ازدواج، زیبایی، پوشاک، صنایع دستی و ورزش و سلامت بانوان و با حضور استانهای تهران، قزوین، رشت، اهواز، تبریز در قالب ۸۰ غرفه و پنج پاویون اصلی از ۲۸ آبان تا دوم آذرماه جاری در محل نمایشگاههای بین المللی استان قزوین برگزار شد.
این نمایشگاه بدون مراسم افتتاح برگزار شد و بر خلاف سایر نمایشگاهها که معمولا با انعکاس رسانهای همراه هستند، کمترین بازخورد خبری را داشت.
نمایشگاه خانوم ایرانی بر خلاف نام آن که باید محلی برای دستاوردهای بانوان ایرانی و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی تلقی میشد، بسیار کم فروغ و با استقبال پایین همراه بود.
بهتر بود به جای بیلبوردهای گران قیمت، حضور بانوان افزایش مییافت
رییس اتحادیه آرایشگاههای زنانه در استان قزوین در خصوص این نمایشگاه بیان کرد: استقبال از این نمایشگاه بسیار پایین بود، انتظار می رفت که نمایشگاه خانومی ایرانی به جای بیلبوردهای گران قیمت با حضور فعال و پررنگ بانوان همراه باشد که بتوانند محصولات و خدمات خودشان را تبلیغ کنند.
مرجان یزدی اضافه کرد: اگر بخواهیم نمایشگاهی در سطح تهران برگزار کنیم، باید اجازه دهیم که فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی حضور یابند تا به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.
وی تاکید کرد: خوشبختانه این نمایشگاه بدون حاشیه برگزار شد و هیچ مورد خاصی در این نمایشگاه دیده نشد.
یک نمایشگاه خصوصی بدون تکیه بر بخش دولتی
مجری برگزاری نمایشگاه خانوم ایرانی نیز در گفت و گو با خبرنگار نقطه تسلیم میگوید: هدف ما از برگزاری این این نمایشگاه، شناسایی نیازهای بانوان جامعه و فراهم کردن بستری در قالب پاویونها در راستای نمایش توانمندی این قشر بود.
محمدباقر کشمیری اضافه کرد: عنوان «خانوم ایرانی» را من پایه گذاری کردم و اکنون سایر استانها نیز به دنبال تقلید از این نمایشگاه و ثبت آن در تقویم بومی و محلی هستند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه خانوم ایرانی نسبت به سالهای گذشته با کیفیت بالاتری همراه بود، تصریح کرد: به خاطر وجود برخی محدودیتها وجود استقبال بسیار پایین بود، با این حال تلاش کردیم تا نیازهای واقعی بانوان مثل سلامت و ازدواج را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم.
کشمیری ادامه داد: متاسفانه حوزه بانوان در استان قزوین بسیار مغفول مانده و متولیان این حوزه توجهی به چنین نمایشگاههایی ندارند، در نتیجه ما مجبور شدیم که این نمایشگاه را به شکل خصوصی و بدون حضور دستگاههای دولتی برگزار کنیم.
به گفته مجری نمایشگاه خانوم ایرانی، تبلیغات برخی از محصولات مراقبت و پوست، تشخیص سرطان سینه، حضور آتلیههای عکاسی و تصویربرداری، تالار، مزون و تشریفات در پاویون ازدواج از نکات برجسته این نمایشگاه بود.
کشمیری حضور برخی از سالن داران زیبایی در استان قزوین مثل بهرام آبادی، سیب سرخ، شریفی و حاتمی از تهران را در حوزه زیبایی عنوان کرد.
دانش آموخته علوم سیاسی، خبرنگار، تحلیلگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی