• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 77اخبار امروز : 0
7
مسئول مجمع بانوان جبهه فرهنگی:

مجلس در حوزه قانون عفاف و حجاب خوب عمل نکرد

  • کد خبر : 619
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۴۵
مجلس در حوزه قانون عفاف و حجاب خوب عمل نکرد
مسئول مجمع بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: رفت و برگشت قانون عفاف و حجاب بین دولت، مجلس و شورای نگهبان سبب سبک شدن ارزش اجرایی این قانون شد و هنوز هم تبدیل به یک قانون مدون نشده است.

به گزارش نقطه تسلیم، طاهره سیدی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار نقطه تسلیم اظهار کرد: مجلس نتوانسته هنوز قانون عفاف و حجاب را مدون سازد، بطوری که پلیس به‌ عنوان پیگیری‌ کننده متهم نشود و گروه‌های مردمی نیز بدانند موضع دولت در این خصوص چیست.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حوزه قانون با یک تشتت و بی نظمی روبرو هستیم، البته قانون وجودا دارد، اما این قانون برای مردم درست تبیین نمی‌شود و در اجرا نیز مسئولان و نیروهای مردمی به مشکل می‌خورند، مثال آن کمربند ایمنی است که به طور مستقیم با سلامت و جان مردم در ارتباط است.

سیدی ادامه داد: پلیس در ابتدا قانون را تصویب کرده و سپس عوامل بازدارنده را تبیین کرد، بعدها جریمه تخلف را نیز برقرار کرد و ۶ ماه این قانون را آزمایشی اجرا نمود و در واقع با اجرای گام به گام، مردم با این قانون آشنا شده و محیای اجرای آن شدند، اما در حوزه عفاف و حجاب ما چنین روندی را شاهد نیستیم.

این مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اضافه کرد: دولت باید یک نگاه مشخصی نسبت به حوزه عفاف و حجاب داشته باشد، مجلس نیز قانون را بطور مشخص ابلاغ کرده و آیین نامه‌های اجرایی تدوین شود تا گروههای مردمی آماده انجام وظیفه در یک فضای عاری از تشنج قانون را اجرایی کنند.

سیدی با بیان اینکه اگر قانون درست شود، اصناف، دستگاه‌ها و فراجا به وظایف خود عمل خواهند کرد، یادآور شد: الان چون قانون نیست، فراجا در یک سو کار می‌کند و اصناف کار دیگری می‌کنند، بالاخره یک عده سوء استفاده‌ کننده هستند که همانند شیاطین این روزها پیشتازی می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: موضوع هنجارشکنی‌ها در حوزه پوشش، عفاف، حیا و غیرت موضوعی است که بخش قابل توجه آن باید از سمت مسئولان و توسط یک سری از قوانین کنترل شود و از طرف مردم و گروه‌های مردمی فرهنگ سازی شود.

سیدی اضافه کرد: مردم بدون قانون نمی‌توانند در این موضوع موفق شوند و لذا یک همسویی بین دولت و نیروهای مردمی بر پایه قانون مورد نیاز است.

مسئول مجمع بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی متنعم از مبانی قرآن و اهل بیت هستیم، اساساً انقلاب اسلامی یک انقلاب اقتصادی نبود، بلکه یک انقلاب دینی و معرفتی بود و مردم پای مبانی دینی ایثار کردند تا این انقلاب پیروز شد؛ لذا انتظار می‌رود مسئولان به ویژه نمایندگان نسبت به تحقق مبانی مهمی مثل عفاف و حجاب یک اراده جدی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://noghtetaslim.ir/?p=619

نظر شما

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.